اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مجلس نهم باید مجلسی یکپارچه و ولایی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با تأکید بر توجه مردم به انتخاب اصلح گفت: مجلس نهم باید مجلسی یکپارچه و ولایی باشد.

مجلس نهم باید مجلسی یکپارچه و ولایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر جلوگیری مردم از حضور افرادی که از راه مجلس به اسلام لطمه می‌زنند با حضور در صحنه انتخابات اظهار داشت: مردم با حضور یکپارچه در پای صندوق‌های رأی، ضمن انتخاب نامزد اصلح از حق سیاسی و ملی خود دفاع کنند.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با سخنان خود و بیان اهمیت جایگاه مجلس و نقش مردم در ورود افراد اصلح به مجلس خاطرنشان کرد: امام راحل با سخنان خود در این زمینه حجت را بر همگان تمام کرده است.

حسینی با بیان اینکه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مناسبت پیش رو است، عنوان کرد: حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود اثری ماندگار و حیاتی دارد.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: مجلس نهم باید مجلسی یکپارچه، ولایی و با انگیزه در راستای حفظ مصالح ملت و قانون‌گذاری بر این مبنا باشد.

حسینی اظهار امیدواری کرد: نمایندگان منتخب مردم بتوانند با درایت و بصیرت با تبعیت از فرامین مقام ولایت اعتلاءبخش کشور و میهن اسلامی در تمام زمینه‌ها باشند.

وی با گرامیداشت سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی باید در ایفای نقش و انجام وظیفه خود مسئولانه‌تر عمل کند تا شاهد این‌گونه رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌ها نباشیم.

حسینی با اشاره به در پیش بودن روز شوراها نیز عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نمادهای حضور و مشارکت مردم هستند.

وی با اشاره به 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کارگر اظهار داشت: سازمان بین‌المللی کار شعارهایی دارد که به طور عمده به نام کار و کارگر است و عملاً در راستای تأمین منافع جهان‌خواران است، اما کار و کارگر از منظر اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد.

حسینی با اشاره به چند آیه و روایت در مورد اهمیت کار و کارگر خاطرنشان کرد: لازمه حمایت از کار در سالی که به همین نام، نام‌گذاری شده است، حمایت از کارگر است زیرا کار و کارگر لازم و ملزوم یکدیگرند و کار رونق‌بخش اقتصاد کشور به حساب می‌آید.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به در پیش رو بودن هفته گرامیداشت مقام معلم و با بیان اینکه بلندای منزلت معلم را باید در پیوند با هدف آفرینش انسان و علت خلقت او جست‌وجو کرد، بیان داشت: شرافت و مرتبت معلم به واسطه علم است که رمز برتری و اعتلای جامعه بشری است و با هدف عالی از خلقت انسان پیوند خورده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول