اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

شهید مطهری نهضت فکری سالمی را در جامعه ایجاد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: شهید مطهری چشمه فیاضی بود که در دوره خود توانست، یک نهضت فکری سالم را در جامعه ما ایجاد کند و جوانان را از گرایش به سوی افکار چپ و التقاطی نجات دهد.

شهید مطهری نهضت فکری سالمی را در جامعه ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران با اشاره به ویژگی‌های خانواده نمونه در اسلام اظهار داشت: پیدایش خانواده و تثبیت و رویش آن مدنظر اسلام قرار دارد.

وی بیان داشت: والدین باید زمینه پرسش‌گری فرزندان خود را فراهم کنند، زیرا دشمن برای انحراف جوانان، شبهات دینی و اجتماعی را طرح می‌کند.

عرب‌پور عنوان کرد: در تربیت اسلامی فرزندان توسط خانواده‌ها بیان شده است که بچه‌ها باید عقیده و رأی خود را درباره مسائل مربوط به خود مطرح کنند و والدین نباید آزادی بیان آنها را سلب کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس تربیت اسلامی والدین نباید تمام مشکلات فرزندان را برطرف کنند، بلکه باید به بچه‌ها اجازه دهند بعضی از مشکلات را دنبال و برطرف کنند.

عرب‌پور با بیان اینکه والدین باید حس نوعدوستی و خدمت به دیگران را در فرزندان تقویت کنند، خاطر نشان کرد: جامعه ما در سایه نوعدوستی و همگرایی با دیگران ارزشمند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانه باید کانون مهر و همدلی باشد، ابراز داشت: والدین باید فرزندانشان را در زمینه دوست‌یابی کمک کنند.

خطیب جمعه کرمان با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی و شهادت آیت‌الله شاه‌آبادی ابراز داشت: آیت‌الله شاه‌آبادی یکی از افتخارات روحانیت و انسانی مخلص، خدوم و پاک‌باخته بود.

عرب‌پور به هفته شهر و شهروندی و روز شورا اشاره و بیان کرد: در راستای مردم‌سالاری دینی مردم شهرها، بخش‌ها و روستاهای کشور با انتخاب اعضای شوراها موجب شکل‌گیری مجموعه‌ای برای انجام کارهای عمرانی می‌شوند.

وی تصریح کرد: تشکیل شوراها سپردن امور به دست مردم و مردم‌سالاری دینی است.

عرب‌پور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مناسب شوراها می‌توان، شاهد عمران و آبادانی بود، اذعان داشت: شوراها باید با حفظ منابع و حقوق مردم نسبت به آبادانی شهرها و روستاها برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلندمدتی را داشته باشند.

وی از مردم خواست تا با اعضای شوراهای اسلامی همکاری و همیاری داشته باشند.

عرب‌پور با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر عنوان کرد: اینکه پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسیدند، نشان‌دهنده جایگاه کار و اهمیت کارگر در اسلام است.

وی به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی اشاره و بیان داشت: تمام مسئولان مرتبط با جامعه کارگری با حفظ کرامت و جایگاه کارگران باید قوانین موجود را اصلاح کنند تا زمینه استفاده از کارگران بومی به جای کارگران افغانی فراهم شود.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری از وی به عنوان علامه و فیلسوف متفکر جهان اسلام نام برد و افزود: امام خمینی (ره) فرمود "مطهری، حاصل عمر من است".

عرب‌پور تصریح کرد: شهید مطهری چشمه فیاضی بود که در آن دوره توانست، یک نهضت فکری سالم را در جامعه ما ایجاد کند و جوانان را از گرایش به سوی افکار چپ و التقاطی نجات دهد.

وی با گرامیداشت روز معلم ابراز داشت: نقش معلمان در تربیت انسان‌ها ارزشمند و مهم است و اگر معلمان به تربیت فرزندان این مرز و بوم همت بگمارند، جامعه ما دگرگون می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول