اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری لنکرانی:

مصلحت‌اندیشی برای حفظ منافع، انحراف است

خبرگزاری فارس: باقزی لنکرانی گفت: همه انحرافاتی که تاکنون از جانب مسلمانان اتفاق افتاده است به خاطر اعتقاد نداشتن به نبوت و یا معاد نیست بلکه مصلحت‌اندیشی را برای حفظ منافع دنیوی و قدرت خود مجاز دانسته و در انجام تکلیف کوتاهی کرده‌اند.

مصلحت‌اندیشی برای حفظ منافع، انحراف است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان کامران باقری‌لنکرانی در همایش بصیرت در انتخابات اصلح با بیان اینکه عدم شناخت حجت خداوند انسان را به گمراهی می‌کشاند، اظهار داشت: آنچه که واقعه غدیر را طی 70 روز به سقیفه بنی‌ساعده تبدیل کرد مصلحت‌اندیشی عده‌ای مسلمان‌نما و زیرپا گذاشتن اطاعت از حجت خدا بود و در زمانی که پیکر مطهر پیامبر اسلام به خاک سپرده نشده بود کسانی که ادعای مسلمانی داشتند مصلحت خود را به توصیه و امر پیامبر ترجیح دادند.

وی افزود: برای مصونیت از خطا و گمراهی باید مصلحت‌اندیشی را به ولی‌امر واگذار کنیم و انجام ندادن تکلیف به این بهانه انحراف آشکار است.

وی ادامه داد: همه انحرافاتی که تاکنون از جانب مسلمانان اتفاق افتاده است به خاطر اعتقاد نداشتن به نبوت و یا معاد نیست بلکه مصلحت‌اندیشی را برای حفظ منافع دنیوی، آبرو و قدرت خود مجاز دانسته و در انجام تکلیف کوتاهی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به اسم مصلحت‌اندیشی ولی خدا را خانه‌نشین و دخت مکرم و ملکوتی پیامبر اسلام را به شهادت رساندند.

باقری‌لنکرانی با بیان اینکه شرط نجات انسان‌ها از خسران و رویارویی با حق، در جمع مسلمین بودن است، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در میدان‌های سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشیم باید مصلحت‌اندیشی و منفعت‌طلبی کنار رفته و تمام قد تابع ولی‌فقیه باشیم.

وی افزود: طبق آیات قرآن خداوند انسان‌ها و جنیان را تنها برای عبادت آفریده است بنابراین همه کارهای انسان باید در راستای جلب رضایت الهی باشد و بر اساس حجت شرعی حرکت کنیم و سلایق شخصی نقشی در فعالیت‌های ما نداشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری اصالت واقعی را عمل به وظیفه دانست و گفت: طبق منطق قرآن باید کاندیدای اصلح را انتخاب کرد کما اینکه در انتخابات هم پیروز نشود لذا اصالت واقعی پیروزی نیست بلکه عمل به وظیفه است.

وی گفت: در جبهه پایداری نگران این بودیم که عده‌ای از دوستان اولویت در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی مبنی بر انتخاب کاندیداهای اصلح را تنها طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته معرفی کنند.

باقری‌لنکرانی ادای تکلیف و هدایت فکری جریان‌های مختلف را از ویژگی‌های تشکیلات مطلوب دانست و اضافه کرد: طی هشت دوره مجلس شورای اسلامی عده زیادی با دادن وعده و شعارهای زیاد وارد مجلس شدند اما پس از پایان نمایندگی عملکرد شخص توسط هیچ گروه یا جریانی مورد ارزیابی قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: عملکرد افراد مورد تأیید جبهه پایداری پس از ورود در مجلس شورای اسلامی به طور ماهانه بررسی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ادوار گذشته وقت زیادی از قوه مقننه و مجریه صرف دعواهای سیاسی، مناقشات و لجاجت‌ها شده است، خاطرنشان کرد: ما حق نداریم به خاطر اعمال سلایق شخصی وقت مجلس و مردم را تلف کنیم و کارهای مهم و ضروری کشور معطل بماند.

وی گفت: مهم‌ترین مطالبه از مجلس نهم تعهد نمایندگان به نظام و جمهوری اسلامی، عدم وابستگی به گروه یا باندهای سیاسی، وفاداری به مردم و مطالبه کارآمدی است.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: ایراد سؤال و بیان جواب‌های نادرست بین مجلس و دولت از مشکلات گذشته قوه مقننه و مجریه است و چنین رفتارهایی همسو با نیازها و مطالبات کشور نیست.

وی گفت: نباید 250 هزار میلیارد تومان از اموال دانشگاه آزاد با نام وقف، خصوصی‌سازی و به عنوان قانون تصویب شود اگر چه این مصوبه لغو شد اما گلایه‌مندی‌ها همچنان باقی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول