اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبیک:

بازنگری در طرح هادی روستایی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان آبیک بازنگری در طرح هادی روستایی را از سوی مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضروری دانست.

بازنگری در طرح هادی روستایی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، ستار زرگر ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار کرد: طرح هادی فعلی برای سال‌های گذشته است که امروز پاسخ‌گوی نیاز مردم روستاها به ویژه جوانان برا‌ی احداث مسکن نیست، زیرا به دلیل کمبود زمین مجبور هستند از روستا مهاجرت کرده و یا اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کنند.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید طرح توسعه روستایی را در روستاها مد نظر قرار دهند تا از مشکلات مردم و از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود.

این مسئول اعطای تسهیلات بانکی به روستائیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئولان باید برای کاهش درگیر شدن روستائیان در خم و چم مشکلات اداری  دریافت تسهیلات، تدابیر لازم را بیندیشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر ردپای دولت با حرکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها مشاهده می‌شد ولی امروز شاهد کم‌رنگ شدن این حضور هستیم که البته مسئولان ادعا می‌کنند اعتبارات کم است یا اعتباری در نظر گرفته نشده است.

زرگر ادامه داد: بنیاد مسکن کارهای نیمه‌تمام بسیاری در روستاها دارد که باید به اتمام برساند و رها نکند، زیرا به عنوان نمونه برخی ا‌ز جداول در روستاها د‌ر حال تخریب است که توجه بیشتر مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

 کشاورزان آبیک توان خرید کودهای شیمیایی را ندارند

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه کشاورزان توان خرید کودهای شیمیایی را ندارند، افزود: کشاورزان کودهای شیمیایی را به قیمت‌های 310 هزار ریال،320 هزار ریال و 380 هزار ریال خریداری کرده‌اند، گرچه با درایت و تلاش مدیر جهاد کشاورزی آبیک به قیمت 200 هزار ریال نیز کود شیمیایی خریداری کرده‌اند ولی باز هم پرداخت این رقم برای کشاورزان مشکل بوده است.

زرگر ادامه داد: مسئولان باید با اتخاذ تدابیری مناسب کودهای شیمیایی را به نازل‌ترین قیمت به دست کشاورزان برسانند.

وی از نبود سهمیه سبوس برای دامداران اظهار نگرانی کرد و گفت: کشاورزان با توجه به افزایش قیمت سم برای تهیه آن نیز دچار مشکل هستند.

این مسئول تصریح کرد: در سال‌های گذشته در فصل برداشت جو، قیمت جو به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یافت لذا از مسئولان تقاضا داریم که امسال با نظارت و کنترل بیش‌تر، دست دلالان را از رخ دادن این قضیه کوتاه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: امیدورایم مسئولان استانی در تحقق بر طرف کردن مشکلات راه‌های اصلی شهرستان به ویژه چهار بانده کردن شهر محمدیه به شهرستان آبیک، جاده خاکعلی – مگسال، جاده کمال آباد و کارخانه قند یزبر گام‌های مؤثری بردارند.

زرگر از مسئولان شهرستان آبیک د‌رخواست کرد که نماینده شورای اسلامی شهرستان د‌ر کمیته برنامه‌ریزی امسال حضور یابند تا به عنوان یک مشاور اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه دوربرگردان شرق آبیک مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است، افزود: کسبه‌ای که در ضلع شمالی قرار دارند، مجبور هستند برای حضور در محل فعالیتشان تخلف کنند، زیرا باید از شرکت سیمان دور بزنند و از ورود ممنوع عبور کنند که امیدواریم مسئولان برای رفع مشکل موجود راهکار مناسب بیاندیشند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول