اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:

دوره‌های مشاغل سینمایی طراحی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: دوره‌های مشاغل سینمایی در انجمن سینمای جوانان ایران طراحی شده است.

دوره‌های مشاغل سینمایی طراحی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم میرزاخانی صبح امروز در نشست فیلمسازان و عکاسان استان اردبیل اظهار داشت: در سیستم جدید آموزش برای جمع‌آوری طرح درسی و یکسان‌سازی آزمون ورودی و آموزش در دفاتر 60 گانه کشور، از حضور 70 استاد از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استفاده شده و علاوه بر دوره بلند مدت فیلمسازی، دوره‌های مشاغل سینمایی نیز طراحی شده است.

وی با  بر شمردن فعالیت های دو سال اخیر ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران ابراز داشت: استان اردبیل در حوزه هنر جایگاه خوبی دارد و هنرمندان این استان در سطح کشور و فراتر از آن به خوبی درخشیده‌اند که جوایز آنها در سطوح ملی و بین‌المللی موید این نکته است.

این مسئول در خصوص موفقیت سیستم جدید آموزشی از کسب جایزه و تندیس توسط هنرجویان ترم سوم فیلمسازی در جشنواره منطقه‌ای خراسان شمالی خبر داد.

میرزاخانی به فارغ‌التحصیلان دوره‌های گذشته نیز نوید برگزاری دوره‌های تکمیلی و تخصصی با تعیین گرایش و ارائه مدرک کاردانی از سازمان فنی و حرفه‌ای را داد.

وی اولین همایش فارغ‌التحصیلان انجمن بعد از 28 سال و برگزاری اولین جشنواره فیلم اولی‌ها را یادآور شد و از هنرجویان دفتر خواست تا آثار خود را برای جشنواره آماده کنند.

این مسئول جشنواره‌های سینمای جوانان را یادآور شد و هدف از برگزاری جشنواره را جدی‌تر شدن مقوله استعداد‌یابی عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به جشنواره بیست و هشتم فیلم کوتاه تهران و نحوه برگزاری آن و افزایش جوایز، ابراز داشت: در سال اخیر از برگزیدگان سال گذشته دعوت به عمل آمده تا با حمایت انجمن، فیلم جدید خود را برای جشنواره بعدی تولید کنند.

میرزاخانی ادامه تولید انجمن در دو بخش آماتوری و حرفه ای را یادآور شد و افزود: در بخش آماتوری فیلمساز فقط از تجهیزات انجمن استفاده می‌کند ولی در تولید حرفه‌ای، فیلمنامه بعد از تصویب در شورای فیلمنامه ستاد مرکزی، با عقد قرار داد و تخصیص مبلغی بین 6 تا 10 میلیون تومان وارد مرحله تولید می‌شود.

وی با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره پادوآ ایتالیا، به سطح بالای آثار تولیدی انجمن اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان به این جشنواره 12 فیلم فرستاده بود که از بین 3هزار و 700 فیلم ارسالی به جشنواره، هر 12 عنوان فیلم وارد بخش مسابقه شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در بخش دیگری از سخنان خود از فیلمسازان استان اردبیل خواست تا خود را برای تولید کارهای اپیزودیک با معرفی خرده فرهنگ‌های بومی منطقه، برای شرکت در جشنواره فجر آماده کنند.

وی از عکاسان نیز دعوت کرد تا با ثبت چشم‌ اندازهای بی‌نظیر استان اردبیل و حضور در جشنواره‌ها و محافل هنری زیبایی‌های استان را به رخ جهانیان بکشند.

میرزاخانی در ادامه با اشاره به ضعف فیلمنامه در سینما و تلویزیون، از مدرسان فیلمنامه‌نویسی خواست تا هنرجویان و فیلمسازان را در زمینه خلق فیلمنامه‌های خوب یاری کنند.

این مسئول در پاسخ به درخواست هنرمندان شهرستان پارس‌آباد در خصوص تاسیس دفتر در این شهرستان اظهار داشت: به دلیل ضعف دفاتر 60گانه، فعلاً تاسیس دفتر به شرط تامین ساختمانی با نام انجمن سینمای جوانان شهرستان مذکور توسط مدیران و مسئولین استان و شهرستان امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این نشست منصور شرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به عنوان سال جدید از هنرمندان خواستند تا طرح‌های خود را در زمینه حمایت از سرمایه و کار ایرانی به اداره کل ارائه کنند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول