اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

موازات دهه‌های عزاداری، دهه‌های ولادت گرفته شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تنها نباید برای وفات امامان معصوم دهه‌های عزاداری به پا کرد و اگر این اقدام صورت می‌گیرد به موازات آن لازم است که دهه‌های ولادت هم گرفته شود تا مردم از دین اسلام خسته نشوند و یا اسلام به نام دین غمگین لقب نگیرد.

موازات دهه‌های عزاداری، دهه‌های ولادت گرفته شود

حبیب‌رضا ارزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در گذشته دهه‌ای به نام دهه فاطمیه نداشتیم اما با گذشت زمان یک دهه از فاطمیه شکل گرفت و کم‌کم به دو و امروز به سه دهه افزایش یافت و به دهه‌های رسمی عزاداری مسلمان مبدل گشت.

وی ادامه داد: تشکیل چنین گروهک‌های مذهبی به طور قطع با شرع منافاتی ندارد اما اگر قصد داشته باشیم برای 14 نور مقدس که حداقل برای روز وفات و ولادت هر کدام از آنها چندین نقل از افراد صاحب‌نظر و احادیث آورده شده، دهه‌های عزاداری بگیریم، نیمی از سال به شهادت معصومان می‌گذرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه مسائل ملی هم غیر از مسائل مذهبی ملاحظاتی به دنبال دارد، ادامه داد: اگر امروز برگزاری این نوع دهه‌ها بدعت نیست اما با تداوم آن، این کار بدعت شمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام خاصی برای برخورد یا حتی بیانیه‌ای از سوی مراجع و مسئولان مختلف در این ارتباط مشاهده نشده است، افزود: کار آنها از نظر دین حرام نیست و براساس اعتقادات این گروه شکل گرفته است اما چون احتمال هم‌زمانی ولادت یا شهادت معصومان است شاهد برخوردهای متضادی می‌شویم که سبب سوءاستفاده‌ رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کند.

*دین اسلام را با افراط و تفریط نباید ضربه زد

نویسنده و محقق مسائل مذهبی نیز با بیان اینکه مخالف برپایی دهه‌های عزاداری من‌درآوری هستم، بیان داشت: اگر چه این کار آنها بدعت نیست و یک امر پسندیده است اما با استمرار آن، مراسم عزاداری لوس شده و دین اسلام به مسخره و استهزاء گرفته می‌شود.

مهدی صدری با بیان اینکه ویژگی بارز دین اسلام، میانه‌روی و اعتدال آن است، گفت: در برپایی عزاداری‌ها و برگزاری جشن‌های ولادت باید اصل اعتدال را رویه کاری خود قرار دهیم تا ضربه‌ای بر اسلام نخورد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول