اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای آموزش به دانشجویان

نشست مهارت‌های زندگی در دانشگاه کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری فارس: به منظور آموزش به دانشجویان و توسعه مهارت‌های آنها نشست مهارت‌های زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.

نشست مهارت‌های زندگی در دانشگاه کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه کیوان کاکابرایی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در نشستی با موضوع مهارت‌های زندگی در این واحد دانشگاهی تصریح کرد: بحث اعتماد به نفس یکی از مهارت‌های مهم در زندگی است که می‌تواند نقش به سزایی در زندگی فرد داشته باشد.

کاکابرایی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از بروز مشکلات روانی و رفتاری، ارتقای ظرفیت روان شناختی افراد است که از طریق آموزش مهارت‌های زندگی جامه عمل می‌پوشاند.

عضو هیئت علمی گروه روان شناسی این دانشگاه بیان داشت: در این راستا پژوهش‌های گسترده‌ای درخصوص تأثیر مثبت مهارت‌های زندگی در کاهش سوء مصرف مواد، پیشگیری از رفتارهای خشونت آمیز، تقویت اعتماد به نفس، افزایش مهارت‌های مقابله با فشارها و استرس‌ها، برقراری روابط مثبت و مؤثر اجتماعی شده است که نشان از رابطه مستقیم آن دارد.

کاکابرایی خاطر نشان کرد: بحث اعتماد به نفس یکی از مهارت‌های مهم در زندگی است که می‌تواند نقش به‌سزایی در زندگی فرد داشته باشد و باید توجه کنیم چه چیزی باعث می‌شود اعتماد به نفس در ما به وجود بیاید و جامعه‌ای که مجهز به این مؤلفه باشد انسان‌های مثبت اندیش‌اند و این مهم نیاز به آموزش دارد.

وی تأکید کرد: تقویت روحیه مشارکت اعتماد به نفس، اهمیت زیادی دارد و ما می‌توانیم برای رسیدن به موفقیت این حس را در وجود خود افزایش دهیم و اعتماد به نفس عامل رشد و ارتقا انسان است. همچنین اعتماد به نفس زیر بنای ساختمان باورهای یک انسان است و شخص دارای اعتماد به نفس از رویارویی و تلاش برای کسب تجربه‌های جدید خرسند است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرمانشاه ادامه داد: اعتماد به نفس رابطه مستقیم با داشتن هدف و برنامه در زندگی دارد هر کسی برای خودش رویایی دارد، افراد زیادی رویاهایشان را رها می‌کنند و به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی از تلاش برای تحقق اهدافشان، دست برمی‌دارند. این انسان‌های بی‌هدف معمولاً در مسیر زندگی گم هستند.

کاکابرایی گفت: یکی از مشکلاتی که معمولاً در ارتباطات به وجود می‌آید، نحوه انتقاد کردن افراد از یکدیگر است. افراد اغلب تمایلی به شنیدن انتقاد ندارند و نسبت به آن حساس‌اند، حتی وقتی انتقاد به گونه‌ای سازنده مطرح شود، دریافت‌کننده آن ممکن است با احساس خشم، ناراحتی یا گناه پاسخ دهد؛ بویژه هنگامی که انتقاد به روشی نامناسب نیز مطرح شود.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول