اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی:

تمام پایه‌های علمی دنیا در ایران وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری جهش علمی را محصول و فرآورده نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: تمام پایه‌های علمی دنیا در ایران وجود دارد.

تمام پایه‌های علمی دنیا در ایران وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی ظهر امروز در مراسم سوگواری فاطمه (س) در مصلای امام خمینی (ره) این شهر پیوند ایرانی‌ها با اهل بیت (ع) را ناگسستنی خواند و اظهار داشت: احترام به ساحت مقدس فاطمه (س) و توجه روزافزون به امام زمان (عج) در سال‌های اخیر در کشور تجلی بیشتری یافته است.

وی، فاطمه (س) را به تعبیر قرآن کوثر نامید و افزود: دلدادگان صاحب‌الزمان (عج) در ولادت این حجت خدا از شهرهای دور و نزدیک پیاده به جمکران مشرف می‌شوند.

محمدی گلپایگانی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: ایجاد نهضت علمی و توجه به ملت عراق در پیشرفت این کشور تاثیرگذار است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، نوری مالکی را فردی معتقد و پایبند به مسائل معنوی معرفی کرد و ابراز داشت: آینده تمام ملت‌ها در گروه پیشرفت علمی آنهاست.

وی با تاکید براینکه کشورها باید بتواند نیازمندی‌های خود را تامین کنند، خاطرنشان کرد: ایران در مجموع دارای بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز جهان است.

محمدی گلپایگانی فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تولید سلاح هسته‌ای را به دلیل حرمت آن دانست و بیان داشت: بمب اتمی تمام موجودات زنده را از بین می‌برد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری جهش علمی را محصول، فرآورده و خروجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در زمان آیت‌الله خامنه‌ای توصیف کرد و یادآور شد: تشویق‌های مکرر و تشکیل جلسه مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و متخصصان زمینه جهش علمی کشور را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تمام پایه‌های علمی روز دنیا در ایران وجود دارد، تصریح کرد: کشورهای غربی غنی‌سازی اورانیوم در ایران را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف خود قرار داده‌اند.

محمدی گلپایگانی ایران را کشوری مستقل توصیف کرد و افزود: ایران زیر بار زور کشورهای قلدر نمی‌رود و از حقوق خود دفاع می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه مسئولیت‌ها را امانت الهی در دست مدیران و مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: مسئولان باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند.

وی، امام جمعه رشت را از دانشمندان برجسته کشور ذکر کرد و بیان داشت: از آیت‌الله قربانی می‌خواهم خطبه حضرت زهرا (س) را با قلم روان و برداشت ابتکاری خود چاپ و منتشر کنند.

محمدی گلپایگانی خطبه فاطمه (س) در مسجد را دوره کاملی از مکتب اسلام خواند و گفت: زهرا (س) مادر تمام شیعیان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، فاطمه (س) را مدافع ولایت نامید و خاطرنشان کرد: فاطمه (س) از امامت، ولایت و رهبری جانانه دفاع کرد.

وی حضور موثر زنان در مواقع ضروری را از ویژگی‌های خطبه فاطمه (س) عنوان کرد و ابراز داشت: نقش خانم‌ها در وقوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.

محمدی گلپایگانی هشدار به عافیت‌طلبان را از دیگر پیام‌های خطبه فاطمه (س) دانست و خاطرنشان کرد: فاطمه (س) در این خطبه هشدار دادند که عافیت‌طلبان نباید جای جهادگران را بگیرند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به وصیتنامه امام (ره)، اذعان کرد: امام (ره) فرمودند که نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول