اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن:

جوانان ایرانی در جبهه علمی در برابر دشمنان پیروز شدند

خبرگزاری فارس: پدر مصطفی احمدی‌‌روشن گفت: دانشمندان و دانشجویان امروز با جهاد علمی در جبهه علم و فناوری در برابر دشمنان به پیروزی رسیدند.

جوانان ایرانی در جبهه علمی در برابر دشمنان پیروز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین رحیم احمدی‌‌روشن امروز بعد از ظهر در پانزدهمین یادواره شهدای دانشجویی استان قزوین که در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی سربازان برای جنگیدن اسلحه به دست می‌گرفتند و اکنون در جنگ علمی دانشجویان با فراگیری علم و دانش جنگ علمی می‌کنند و در این جنگ هم مانند جنگ تحمیلی در برابر دشمنان پیروز هستند.

وی اظهار کرد: مردم ایران باید با پیروی از ولایت فقیه در تمام عرصه‌ها در برابر دشمنان بایستند و اجازه ندهند که دشمن فکر فتنه و دسیسه را در داخل کند.

احمدی‌ روشن با بیان اینکه دشمنان اسلام از احمق‌ترین افراد هستند، بیان کرد: دشمنان فکر کردند با ترور مصطفی احمدی ‌روشن مردم ایران دیگر از ولایت فقیه حمایت نمی‌کنند و سریع از موضع‌گیری‌های خود عقب‌نشینی می‌کنند.

* دانشجویان راه مصطفی را ادامه دادند

احمدی ‌روشن افزود: دشمنان فکر کردند که با ترور مصطفی احمدی روشن می‌توانند دانشمندان ایرانی را از فعالیت در انرژی هسته‌ای بترسانند ولی دانشمندان و دانشجویان ایرانی بارها نشان داده‌اند که احمدی‌های بسیاری در این کشور حاضرند که در رشته انرژی هسته‌ای فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون جنگ علم و فناوری است، گفت: بعد از شهادت چهار تن از شهدای هسته‌ای بیش از 5 هزار دانشجو تقاضای تغییر رشته به فیزیک هسته‌ای کردند که این نشان‌دهنده شجاعت جوانان ایرانی است که در برابر تهدیدهای دشمنان هیچ هراسی ندارند و در راه جهاد علمی برای شهادت آماده‌اند.

احمدی با بیان اینکه کشورهای استکبار به‌ ویژه آمریکا در دوران جنگ تحمیلی فشارهای بسیاری را بر مردم ایران وارد کردند، خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در هنگام شروع جنگ تحمیلی می‌گفتند ایران را در مدت سه روز تصاحب می‌کنند ولی با رشادت‌های جوانان ایرانی در جبهه‌های جنگ تحمیلی نیروهای عراقی حتی یک وجب از خاک ایران را نتوانستند تصاحب کنند.

وی یادآور شد: ایران در هشت سال دفاع مقدس ابتدایی‌ترین تجهیزات از جمله سیم خاردار را نمی‌توانست فراهم کند و حتی کشورهای استکبار هم اجازه ورود سیم خاردار را از کشورهای همسایه به ایران نمی‌دادند ولی مردم ایران با عنایت خداوند و رهبری مقتدر امام راحل به پیروزی رسیدند.

احمدی ‌روشن با بیان اینکه خداوند متعال همواره انسان‌ها را در مصیبت‌های زندگی می‌آزماید، تصریح کرد: خداوند امانتی به ما داده بود که من و مادرش در درست تربیت کردن فرزندمان تلاش کردیم و خوشحال هستیم که از این امتحان سربلند بیرون آمدیم.

* مصطفی شوخ‌طبع بود

وی درباره زندگی مصطفی احمدی‌ روشن توضیح داد: فرزندمان سال 58 در خانواده مذهبی به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در شهر همدان گذراند و با قبولی سه رقمی در کنکور به دانشگاه شریف در رشته مهندسی شیمی رفت و در کنار تحصیل، عضو بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و در پایان تحصیلات خود معاون بسیج دانشجویی این دانشگاه شد.

وی اضافه کرد: مصطفی بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در سایت هسته‌ای نطنز استخدام شد و شروع به کار کرد.

احمدی ادامه داد: مصطفی با دیگران خوش اخلاق و فردی شوخ‌طبع بود اما در کار کردن بسیار مصمم و جدی بود و شبانه‌روز برای پیشرفت نظام اسلام تلاش کرد تا اینکه در سن 32 سالگی به شهادت رسید.

احمدی‌روشن ادامه داد: مصطفی در انجام تمام کارها به خداوند توکل می‌کرد و همواره پیرو و مطیع ولایت فقیه بود.

وی به دانشجویان توصیه کرد: علم و دانش را در دانشگاه‌ها هدفمند فرا بگیرند و با احترام گذاشتن به والدین عاقبت به‌ خیر شوند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول