اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور کردستان:

80 درصد از متقاضیان آزمون فراگیر کردستان پذیرفته شدند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان از قبولی بیش از 80 درصد از متقاضیان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های فراگیر این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

80 درصد از متقاضیان آزمون فراگیر کردستان پذیرفته شدند

اسکندر مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور به لحاظ تعداد دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه استان کردستان به شمار می‌آید و 64 عضو علمی و بیش از 800 استاد مدعو در 74 رشته و گرایش در مراکز و واحدهای تابعه این دانشگاه به بیش از 23 هزار دانشجو خدمت‌رسانی می‌‌کنند.

مرادی اعلام کرد: به دلیل کیفیت ارائه خدمات آموزشی و مباحث علمی در دانشگاه پیام نور، به‌روز بودن و غنی ‌بودن منابع درسی ارائه شده، شاهد رضایت اکثر دانشجویان و خانواده‌های آنان بوده و در پنج سال اخیر نیز این رضایت‌مندی افزایش داشته است.

وی افزود: پیام نور تنها دانشگاهی است که تمام سرفصل‌‌های درسی وزارت علوم را رعایت می‌کند و به دلیل کیفیت بالای خدمات آموزشی و علمی ارائه شده در مراکز و واحدهای تابعه پیام نور شاهد موفقیت گسترده فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه نسبت به فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی در آزمون‌های استخدامی و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: علاوه بر شیوه پذیریش دانشجویان از طریق کنکور سراسری به صورت نوین نیز در قالب آزمون فراگیر در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در طول سال تحصیلی یکبار آزمون جامع کشوری برگزار می‌شود که در سال تحصیلی جاری بیش از 2 هزار و 800 نفر در استان شرکت داشتند.

مرادی خاطرنشان کرد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 182 نفر، کارشناسی پیوسته یک‌هزار و 507 نفر و کارشناسی ارشد نیز یک‌هزار و 122 نفر شرکت کردند که بیش از 80 درصد افراد شرکت کننده در رشته‌های امتحانی خویش نمره قبولی را کسب کردند.

وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در ترم‌های تحصیلی آینده 30 عضو هیئت علمی جدید در رشته‌های مختلف و در مراکز و واحدهای تابعه پیام نور استان جذب خواهند شد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان کردستان اظهار کرد: در رشته‌های الهیات، حسابداری، عمران، برق، هنر، روانشاسی، علوم تربیتی، کامپیوتر، حقوق و شهرسازی دو نفر عضو هیئت علمی، در رشته مدیریت سه نفر و در رشته‌های علوم اجتماعی، باستان‌شناسی، ادبیات انگلیسی، مکانیک، علوم اقتصادی و تربیت بدنی نیز یک نفر عضو علمی جذب خواهد شد.

مرادی افزود: به منظور ارتقای خدمات آموزشی در مقاطع بالاتر نیز درخواست ایجاد رشته‌های مشاوره و جغرافیای شهری در مقطع کارشناسی ارشد برای مرکز مریوان و رشته‌های ریاضی، بیوشیمی، مدیریت دولتی و جغرافیای شهری در مقطع کارشناسی ارشد برای مرکز سنندج به سازمان مرکزی پیام نور ارائه شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول