اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره پیرغلامان کشور خبر داد

حضور 20 مداح برجسته جهان اسلام در اردبیل

خبرگزاری فارس: دبیر دهمین کنگره بین‌المللی پیرغلامان کشور گفت: دهمین کنگره پیرغلامان کشور با حضور 20 مداح جهان اسلام در استان اردبیل به شکل گسترده و شایسته برگزار می‌شود.

حضور 20 مداح برجسته جهان اسلام در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم طاهری عصر امروز در دیدار با امام جمعه و استاندار اردبیل برای رایزنی برگزاری آبرومندانه کنگره پیرغلامان کشور در اردبیل اظهار داشت: این همایش روزهای 15 تا 17 آبان ماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم با همراهی و همکاری مسئولان و صاحب نظران با ذوق و سلیقه این استان این کنگره پرشور و شکوه‌تر از دوره‌های قبل برگزار شود.

وی به تجربه 9 دوره برگزاری کنگره پیرغلامان کشور اشاره کرد و افزود: در کنار مداحان جهان اسلام از مداحان پرآوازه کشورمان و استان اردبیل در این برنامه ملی و بین‌المللی بهره‌ها برده و بستر ارادت به آستان حضرت سیدالشهدا را به نمایش می‌گذاریم.

طاهری از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مداحان و همچنین آشنایی آنها با شعرها و مدیحه‌سرایی متناسب با ارزش‌های اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم در این کارگاه‌ها با دعوت از اساتید مجرب مداحان و شاعران دربار حسینی را با جدیدترین فنون و روش‌های کار و فعالیت آشنا کنیم.

این مسئول فرصت پیش آمده را برای بهره‌برداری شایسته از حضور مداحان و شعرای پرآوازه جهان اسلامی و کشورمان ایران برای علاقمندان مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: ما براساس تجربه سال‌های گذشته معتقدیم استان اردبیل با توجه به سابقه و پیشینه درخشان در حوزه شعر و مداحی حسینی و اهل بیت عصمت و طهارت می‌تواند از این همایش و کنگره بهترین و شایسته‌ترین ثمره‌ها را ببرد.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوای سازمان صدا و سیما اضافه کرد: علاوه بر حضور 20 مداح و شاعر برجسته کشور در این کنگره بین‌المللی از 400 شاعر، مداح و پیرغلام دربار حسینی دعوت کردیم تا در ایام منتهی به ماه محرم در این همایش و کنگره بین‌المللی حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، دبیر کنگره پیرغلامان کشور با قدردانی از همراهی و همکاری خوب مسئولان استان اردبیل در برگزاری آبرومند این کنگره عظیم و گسترده بیان کرد: در تلاش هستیم شایسته‌ترین برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها را انجام دهیم تا یک فضای مطلوب و قابل قبول به وجود آید.

در این دیدارها نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز نقش پیرغلامان را در تبیین و بیان بسیاری از ناگفته‌های واقعه عاشورا را خطیر توصیف کرد و گفت: اردبیل شهرت و آوازه جهانی و بین‌المللی در عزای حسینی دارد و ما این سرمایه عظیم انسانی و خودسازی را با هیچ سرمایه مادی و دنیوی عوض نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی افزود: از هر کوی و برزن این دیار نشانه‌ای از عشق به سیدالشهدا به گوش می‌رسد و این دیار از دیرباز به دارالارشاد و دارالامان حسینی و ابوالفضلی شهره است.

وی با قدردانی از همت و درایت مسئولان برگزاری کنگره پیرغلامان حسینی برای انتخاب شهر اردبیل به عنوان میزبان دهمین دوره برگزاری این برنامه تصریح کرد:‌ این اقدام می‌تواند منزلت و جاه و مقام اردبیل را در صیانت از فرهنگ حسینی و دفاع از جایگاه اصیل خود نشان دهد.

استاندار اردبیل نیز در نشستی با دبیر کنگره پیرغلامان کشور خاطر نشان کرد: ما با تمام توان و برقراری تمهیدات و زمینه‌سازی مناسب سعی داریم یک میزبان شایسته از پیرغلامان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت و حضرت سیدالشهدا باشیم.

سید حسین صابری دیار اردبیل را در دلدادگی به آستان امام حسین (ع) ممتاز و شاخص توصیف کرد و اظهار داشت: در دنیا به این دلدادگی معترف هستند و اردبیل را قرین نام حسین و عباس می‌شناسند.

ابالحسن صادقی‌جهانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این نشست به رایزنی‌های انجام شده برای برگزاری این کنگره اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت دارد با همراهی مسئولان کشوری یک آیین پرشور و نشاطی را در اردبیل شاهد باشیم که برگزاری این آیین در آستانه ماه محرم بر شور و اشتیاق مردم در سوگواری ماه محرم و صفر می‌افزاید.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول