اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18 دی‌ ماه

پیرغلامان، جوان غلامان و نو غلامان امام حسین(ع) تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر مجمع عاشقان حضرت حسین(ع) از برگزاری سومین همایش تجلیل از پیر غلامان، جوان غلامان، نو غلامان، سخنرانان و مداحان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در 18 دی ماه خبر داد.

پیرغلامان، جوان غلامان و نو غلامان امام حسین(ع) تجلیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مجید رضوی ‌ظهر امروز در نشست خبری ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله 9 دی‌ماه و قیام تاریخی 19 دی‌ ماه مردم استان قم اظهار داشت: مجمع عاشقان حضرت حسین (ع) به عنوان دبیر اجرایی سلسله همایش تجلیل از پیرغلامان و مداحان و سخنرانان هیئت‌های مذهبی از سه سال پیش تاکنون مفتخر است که این همایش‌ها را در سطح استان و کشور اجرا کند.
وی در ادامه بیان کرد: هدف از تمام برنامه‌های مذهبی، جشن‌ها و عزاداری‌ها برپا داشتن دین خداست و ستون این امر برپا داشتن فریضه نماز است و با این محور است که می‌توان یاد و نام شهدای کربلا را زنده نگه‌داشت.
مدیر مجمع عاشقان حضرت حسین(ع) به شعار امسال این همایش اشاره کرد و افزود: امسال این همایش با شعار «امام حسین؛ شهید نماز» برگزار می‌شود و  هدف از این همایش زنده نگهداشتن یاد شهدای کربلا، ترویج فرهنگ عاشورا و انسجام بیشتر در بین هیئت‌های مذهبی است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته 28 نفر از پیر غلامان، مداحان و سخنرانان هیئت‌های مذهبی تجلیل شدند اما متأسفانه سه نفر از این افراد در سال گذشته به رحمت خدا رفتند و امسال از خانواده‌های این افراد تقدیر به عمل خواهد آمد.
رضوی اظهار داشت: در آستانه قیام تاریخی 19 دی مردم استان قم همایش ملی مذهبی تجلیل از 30 نفر از سخنرانان و مداحان و پرسنل هیئت‌های مذهبی استانی و کشوری، 18 دی ماه در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.
وی افزود: یکی از ابتکاراتی که امسال در این همایش به عمل خواهد آمد تقدیر از جوان غلامان، نو غلامان، پرسنل و خادمین هیئت‌های مذهبی است که در این عرصه خدمت رسانی می‌کنند و همچنین قرار است از 5 ملیت به عنوان مهمان ویژه به این همایش دعوت شود.
مدیر اجرایی همایش تجلیل از پیر غلامان، مداحان و سخنرانان هیئت‌های مذهبی با اشاره به دیدار این مجمع با آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: پیام همایش امسال پیرامون ارتقای کیفی هیئت‌های مذهبی است که توسط دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی به صورت پیام تصویری به این همایش تقدیم کردند که متعاقبا انعکاس خواهد یافت.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه این برنامه در آستانه انتخابات برگزار می‌شود سعی کردیم از تمام مسئولین لشکری و کشوری استان دعوت کنیم و این مسئله را باید مدنظر گرفت که این همایش در آستانه دهه بصیرت و قیام 19دی به دنبال هیچ گرایش سیاسی نیست.
رضوی در خصوص این همایش بیان داشت: از هر کدام از برگزیدگان مصاحبه به عمل آمده است که قرار است در همایش به هنگام دریافت هدایای این عزیزان پخش شود و در این مصاحبه‌ها نکات شنیدنی بسیاری دیده می‌شود که برای همه جالب خواهد بود.
وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های این همایش تقدیر از مداحان، سخنرانان جانباز و ایثارگر و خانواده‌های آنها است و از مجاهدی، شاعر مذهبی نیز به طور ویژه تجلیل به عمل خواهد آمد.
مدیر مجمع عاشقان حضرت حسن(ع)با بیان اینکه «قم مرکز فرهنگی مذهبی شیعیان جهان است» عنوان داشت: در این راستا برنامه‌های خوبی در زمینه زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا در این شهر برپا شده است که از جمله مهم‌ترین آنها برگزاری سلسله همایش‌هایی است که با هدف ایجاد انسجام بیشتر بین گروه‌های مذهبی به مدت سه سال است که با همکاری شورای مذهبی، ستاد اقامه نماز استانی و کشوری و مرکز تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.
وی در پایان یادآور شد: در این همایش از هفت نفر از پیر غلامان، سه نفر از جوان غلامان و سه نفر از نو غلامان و تعدادی از سخنرانان و مداحان تأثیرگذار استانی و کشوری تجلیل به عمل خواهد آمد و امسال برنامه ویژه‌ای داریم که توسط کوچک‌ترین مداح اهل بیت (ع) اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول