اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تبلیغات اسلامی میاندوآب خبر داد

تجلیل از پیرغلامان میاندوآب در اربعین حسینی

خبرگزاری فارس: مسئول تبلیغات اسلامی میاندوآب گفت: پیرغلامان و خادمان میاندوآبی همزمان با اربعین حسینی تجلیل می‌شوند.

تجلیل از پیرغلامان میاندوآب در اربعین حسینی
حجت‌الاسلام علی اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در زمان حاضر مهم‌ترین وظیفه مسلمانان ادامه مسیر سید‌الشهدا (ع) برای ظلم‌ستیزی و استکبار ستیزی است.
وی با بیان اینکه پیام امام حسین(ع) مبارزه با استکبار و ظلم است افزود: امروز این ظلم‌ستیزی در قالب بیداری اسلامی تجلی یافته و ملت‌های بیدار و مسلمان در برابر حاکمان دیکتاتور خود برخاسته‌اند.
اعتمادی با تاکید بر حرکت در مسیر فرهنگ حسینی گفت: نهادینه شدن این فرهنگ سبب زنده ماندن یاد شهدای کربلا و امام حسین(ع) می‌شود از این رو مسئولان فرهنگی باید به این امر توجه کنند.
این مسئول با اشاره به پیام اربعین حسینی تصریح کرد: تجدید پیمان با آرمان‌های امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن یاد حقیقت و شهادت مظلومان کربلا در مقابل تبلیغات دشمن  اصلی‌ترین پیام اربعین حسینی است چرا که حسین بن علی برای برقراری عدل، برکندن ریشه ظلم و اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
وی ادامه داد: اربعین فرصتی مناسب برای شناخت بیشتر ابعاد نهضت کربلا و ترویج ارزش‌های دینی در جامعه است تا نسل جوان با این آموزه‌ها بیشتر آشنا شده و پیام نهضت عاشورا را درک کنند.
اعتمادی در ادامه برنامه‌های گرامیداشت اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همزمان با اربعین حسینی از پیر غلامان و خادمان سید و سالار شهیدان میاندوآبی تجلیل می‌شود و اجرای برنامه‌های عزاداری در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان از برنامه‌های دیگر در این روز است.
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در این شهرستان بیان کرد: دوره‌های آموزش احکام ویژه بانوان در هشت دوره 15 روزه تا پایان امسال توسط روحانیان مستقر در مساجد میاندوآب برگزار می‌شود و برپایی کارگاه‌های تحکیم بنیاد خانواده، آموزش حجاب و عفاف و مهارت‌های زندگی ویژه زوج‌های جوان بعد از دریافت اعتبار از برنامه‌های دیگر تبلیغات اسلامی این شهرستان است.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول