اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشگین‌شهر رخ داد

اهدای 2 هزار متر زمین برای مدرسه‌سازی توسط مادر یک شهید

خبرگزاری فارس: در شهرستان مشگین‌شهر مادر یک شهید 2 هزار متر مربع زمین برای مدرسه‌سازی هدیه کرد.

اهدای 2 هزار متر زمین برای مدرسه‌سازی توسط مادر یک شهید

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در مراسمی که عصر امروز در ساختمان مجمع خیرین مدرسه‌ساز مشگین‌شهر برگزار شد، عاطفه یثربی مادر شهید محمود محمدحسینی این قطعه زمین را در منطقه ولایت و به ارزش ریالی 500 میلیون تومان به مجمع خیرین مدرسه‌ساز اهدا کرد تا برای نسل آینده مدرسه و مکان تربیت و رشد معرفتی احداث شود.

به گفته رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز مشگین‌شهر در حال حاضر دو آموزشگاه توسط خیرین مدرسه‌ساز در مشگین‌شهر در حال احداث است.

سید حمید عباداللهی تصریح کرد: این مجمع سال 87 فعالیت خود را با کمک و مساعدت خیرین آغاز کرده و توانسته است هفت مدرسه و واحد آموزشی را در قالب 44 کلاس درس احداث و تقدیم آموزش و پرورش کند.

وی با بیان این‌که خیرین نیک‌اندیش در ساخت و توسعه مدارس به ویژه در سال‌های اخیر پیشقدم بودند، خاطر نشان کرد: مدرسه‌سازی از جمله کارهای ماندگار و شایسته‌ای است که می‌تواند اسباب رضایت الهی و ماندگاری کار نیک و شایسته را سبب‌ساز شود.

عباداللهی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: کار مدرسه‌سازی و کمک به امر آموزش و پرورش نسل آینده اقدامی ماندگار و حسنه جاریه است که نیکوکاران و افراد خیر و متمول می‌توانند در این امر خیر شریک و سهیم باشند.

به گزارش فارس، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز مشگین‌شهر با قدردانی از همت این مادر شهید در واگذاری زمین متعلق به ابا و اجدادی خود بیان کرد: در حالی که عطر شهدا امروز جامعه ما را پر از معنویت، بصیرت و آگاهی کرده است چنین حرکت‌هایی به صلابت کار نیک و خیر با محتوای انسانی و اسلامی کمک می‌کند.

در این مراسم مادر شهید محمدحسینی نیز در سخنانی هدف از این اقدام را تنها آسودگی نسل آینده بر تحصیل و تهذیب واقعی توصیف کرد و گفت: همه کودکان و دانش‌آموزان امروزی فرزندان و نور چشم‌های ما هستند که باید در نهایت دقت در تربیت و آموزش آنها سعی وافری داشته باشیم.

عاطفه یثربی هدف از این کار را خشنود کردن روح شهید والامقام خود توصیف کرد و افزود: هر چند شهیدان امروز به احسان و نیکی ما نیاز ندارند اما ساخت مسجد با نام این شهید می‌تواند برای نسل‌های آینده یک الگوی ارزشی و رفتاری مناسب باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول