اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس پیگیری می‌کند

نامهربانی در مسکن مهر بهشهر

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در بهشهر و توافق‌های بی‌برنامه برای ساخت واحدهای جدید در این شهرستان چهره نامهربانی از مسکن مهر در بهشهر به نمایش گذاشته است.

نامهربانی در مسکن مهر بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، فلسفه ساخت واحدهای مسکن مهر در کشور کمک دولت به اقشار کم درآمد و متوسط جامعه برای خانه‌دار شدن بود، اما گویا این روند هم‌اکنون به تجارتی بزرگ برای سودجویان تبدیل شده است.

* متقاضیان مسکن، مدیریت نشدند

در شهرستان بهشهر که یکی از شهرستان‌های پیشرو در زمینه ساخت واحدهای مسکونی در قالب تعاونی‌های مسکن است، تنها بر روی یک مجتمع 240 واحدی که در واقع نخستین ساختمان مهر استان است می‌توان نام مسکن مهر را بدون هیچ تردیدی به زبان آورد.

در حال حاضر پنج پیمانکار در ضلع شمالی شهرستان و در منطقه معروف به « پیلم کوتی» در حال ساخت 870 واحد مسکن مهر هستند که شامل دو پروژه 250 واحدی، دو پروژه 150 واحدی و یک پروژه 70 واحدی است.

در مرکز شهرستان و روبه‌روی زمین کارخانه چیت‌سازی، 240 واحد مسکونی شامل دو پروژه 60 واحدی و یک پروژه 120 واحدی توسط سه پیمانکار در حال ساخت است.

از صحبت‌های پیمانکاران پروژه‌های مذکور پیدا است که مطالبات فراوانی دارند و مسئولیت نابسامانی این وضعیت را به عهده اداره مسکن و شهرسازی شهرستان می‌دانند چرا که هنوز برای مشخص کردن قیمت نهایی واحدها و پیگیری آورده‌های متقاضیان اندر خم یک کوچه مانده است.

* تعطیلی برخی کارگاه‌های حوزه مسکن

مدیریت ناصحیح در پرداخت سهم متقاضیان و نبود هیچ قرارداد فروشی بین پیمانکار و متقاضی موجب شده تا روند ساخت و ساز مسکن مهر بهشهر در شش ماه گذشته به کندی انجام و یا با تعطیلی کارگاه‌ها مواجه شود.

اگر سیاست‌هایی که بارها در جلسه‌های شورای مسکن مهر شهرستان از سوی فرماندار و برخی مسئولان استانی تکرار می‌شد، توسط اداره مسکن و شهرسازی شهرستان به خوبی پیگیری و به ثمر می‌نشست اکنون 3 هزار نفر در پیلم کوتی و حدود یک هزار نفر در پروژه 240 واحدی، زیر سقفی که از آن خودشان است زندگی می‌کردند.

با وجود تلاش‌‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان یعنی شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات همچنین شهرداری بهشهر، هنوز زیرساخت‌های لازم آماده نیست.

هنوز برای اشتغال، مدرسه، بهداشت و... ساکنان پیلم کوتی قدمی برداشته نشده، هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی تصور به سرانجام رسیدن این پروژه را ندارند و همه چیز را شوخی گرفتند که این خود معضل بزرگ‌تری است.

اما مشکل اساسی و دست و پا گیر پیلم کوتی اصرار یک جریان زاویه‌دار با سیاست‌های شورای مسکن شهرستان برای ساخت یک هزار واحد مسکونی دیگر در کنار 870 واحد است که بدون تردید به ضرر مردم تمام می‌شود.

اصرار این افراد که گویا هنوز فرق بین مسئولیت خود را با مسئولیت یک مدیر اجرایی و نماینده دولت نمی‌دانند در واقع یک لجبازی کودکانه است و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که پیمانکار مربوطه نسبت به تبعات اجتماعی ناشی از تجمع افرادی با وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تقریباً مشترک در کنار هم توجیه شده و تصمیم گرفته علاوه بر انتقال پروژه مورد نظر به مرکز شهرستان، واحدهای مسکونی را در نقاط مختلف شهر بسازد.

مهم‌تر از همه آن است که 10 هکتار از اراضی ملی واقع در پیلم کوتی که قرار بود در بخشی از آن یک هزار واحدی که از آن صحبت شد، ساخته شود، هم‌اکنون در اختیار وزارت نفت قرار گرفت تا در فاز نخست 130 دستگاه ویلا برای پرسنل شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه بسازد که به خودی خود موجب می‌شود جایگاه واحدهای مسکن مهر برای ساکنان آن دلنشین‌تر باشد.

به گزارش فارس، علاوه بر واحدهای مسکن مهر در بهشهر، در دو شهر دیگر این شهرستان یعنی خلیل شهر و رستم کلا که از شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت هستند و بنیاد مسکن مسئولیت ساخت مسکن آن‌ها را به عهده دارد هم‌اکنون حدود یک هزار و 500 متقاضی منتظر کلید هستند.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول