اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه در جمع هیئات مذهبی:

پاسخ‌گوی «أین‌الفاطمیون» باشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: همه باید آن‌گونه در مراسم فاطمیه شرکت کنند که بتوانند پاسخ‌گوی ندای «أین‌الفاطمیون» باشند.

پاسخ‌گوی «أین‌الفاطمیون» باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی صبح امروز در نشست مسئولان هیئات مذهبی ابرکوه به مناسبت برگزاری ایام فاطمیه در محل اداره تبلیغات اسلامی اظهار داشت: همه در برپایی مراسم جمعی سهیم باشند و بدون گرایش و افتراق آن‌گونه عمل کنند که در قیامت و در پاسخ به سؤال أین‌الفاطمیون بتوانند با سربلندی به آن لبیک بگویند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم و بزرگداشت شعائر اهل‌بیت(ع) به ویژه مراسم سوگواری ام‌ابیها، حضرت زهرا(س) توفیقی خدادادی می‌خواهد، افزود: هیئات مذهبی به عنوان پرچمداران مراسم ام‌الائمه باید قدردان موقعیت معنوی خود و این توفیق الهی باشند.

حسینی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از جمله شخصیت‌هایی است که تاکنون در زمین مجهول‌القدر اما در آسمان معروف‌المقام است، اظهار داشت: ایشان تنها زنی است که در اسلام دارای مقام و منزلت و عصمت است و کسی است که به عنوان عصاره آفرینش، خدای متعال به وجود مبارکش مباهات می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) شخصیتی است که در حجره محقر خود آن‌چنان درخشید که راه سعادت را در تمام اقطار و اکناف به روی عالم و آدم روشن کرد و برای همگان که طالب حیات طیبه هستند، اسوه‌ای حسنه و الگویی برجسته شد.

حسینی این بانو را شخصیتی ذکر کرد که در مقام نیایش و بندگی خدا و ارتباط آسمانی، بی‌همتا و در مقام انجام وظایف زمینی بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان اسوه مادری برای مادران است و با تربیت فرزندان خود مایه فخر و مباهات عالم شد.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: این شخصیت بزرگ اسوه همسری برای همسرانی شد که طالب زندگی راستین انسانی هستند، زیرا مهربانی این همسر آن‌گونه بود که روایت شده: «هرگاه علی(ع) به فاطمه نگاه می‌کرد، غم‌های دلش زدوده می‌شد و هیچ گاه از علی(ع) چیزی را که تهیه کردنش مشکل بود، مطالبه نکرد».

حسینی اظهار داشت: ایشان اسوه فرزندی برای کسانی است که نسبت به والدین خود وظیفه‌شناس هستند، زیرا آن‌گونه پدرداری کرد که پدر منزلت او را به مثابه مادر برای خود خواند و فرمود: «فاطمه ام‌ابیها است و بارها دست او را می‌بوسد و می‌گوید: فداها ابوها».

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه بانویی است که حلقه اتصال عناوین الهی است، افزود: دختر مقام نبوت، همسر مقام ولایت و مادر مقام امامت بودن از ویژگی‌های این بانو در جمع پنج تن آل‌ عباست و زمانی که خداوند خواست مخاطبان آیه تطهیر را به سکان ملأ اعلی معرفی کند، اسمی از پیامبر(ص) و علی(ع) نیاورد بلکه با محور قراردادن فاطمه(س) فرمود: «هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها».

حسینی خاطرنشان کرد: قهر و مهر فاطمه ملاک قهر و رضای خداست، چنانچه باب بزرگوارش فرمود: «ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها».

وی زاویه درخشان دیگر زندگی آن حضرت را که روشنگر مسیر سعادت رهپویان راه ایمان و عزت است، دفاع از حریم ولایت و امامت خواند و افزود: او نخستین شهیده راه ولایت است که بر اندام جان، زخم کاری قبیله نیرنگ از قاسطین، ناکثین و مارقین را دارد که در فاصله زمانی کوتاه، 180 درجه چرخیدند و در حالی که تا دیروز رنگ فداییان نبوت داشتند، اینک خنجر بدستان علیه ولایت هستند و او یکه و تنها و تا نفس آخر ایستاد و اصلی‌ترین نقش را در یاری‌رسانی به حجت خدا ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه بدخواهان توان زمین زدن حضرت علی(ع) را نداشتند، یادآور شد: بدخواهان آن امام در راه رسیدن به اهداف خود راه یارکشی را در پیش گرفتند، یعنی هدفشان از کشتن زهرا(س) تنها کردن علی(ع) و مأیوس کردن او بود و چنین هم شد به گونه‌ای که بعد از مرگ زهرا طعم زندگی بر آن حضرت تلخ شد و فرمود: «نفسی علی ظفرات‌ها محبوسه یا لیتها خرجت مع الظفرات ...» و در درد و دل با رسول خدا(ص) در تحمل فراق جانکاه آن حضرت به خدا پناه می‌برد.

حسینی با تأکید بر باشکوه برگزار کردن ایام شهادت حضرت زهرا(س) افزود: مراسم فاطمیه باید رنگ عاشورایی به خود بگیرد و عزای ایشان به عنوان مادر امامان باید بیش از مراسم امامان شور و حال و نای و نوا داشته باشد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول