اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ‌کارخانه شیر پگاه کرمان:

سرانه مصرف شیر در ایران پایین است

خبرگزاری فارس: مدیر کیفیت ‌کارخانه شیر پگاه کرمان گفت: سرانه مصرف شیر در کشور پایین و به ازای هر نفر 75 کیلوگرم و در اروپا 300 کیلوگرم است.

سرانه مصرف شیر در ایران پایین است

فرشته افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: میانگین ظرفیت تولید این کارخانه 100‌ تن در روز بوده که این میزان در حال حاضر کاهش یافته است.

این مسئول دلیل کاهش تولید را کمبود شیر عنوان کرد و افزود: با افزایش قیمت غذای دام، دامداری‌ها دچار مشکل شده و شیر کمتری وارد کارخانه می‌کنند.

افتخاری بیشترین میزان تولید کارخانه را مربوط به پنیر و محصولات استریلیزه دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ماست و دوغ پگاه کرمان به کشورهای افغانستان و عراق صادر می‌شود.

وی به تشریح چگونگی تولید محصولات لبنی در این کارخانه پرداخت و عنوان کرد: بعد از تحویل شیر، آزمایشات لازم بر روی آن صورت می‌گیرد و سپس با انجام مراحل مختلف اعم از هموژنالیزر، پاستوریزاسیون، سالم‌سازی و استریلیزاسیون، مجدد محصول نهایی مورد کنترل و آزمایش قرار می‌گیرد.

مدیر کیفیت کارخانه لبنیات پگاه کرمان ادامه داد: درون شیر خام، میکروب‌های واگیردار زیادی وجود دارد به همین دلیل ضروری است تا شیر خام به خوبی جوشانده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه جوشاندن شیر موجب می‌شود تا ارزش غذایی آن از بین برود، گفت: به همین دلیل توصیه می‌شود، شهروندان سالم‌سازی شیر را به کارخانه‌ها بدهند.

وی عنوان کرد: اما در حال حاضر تنها 30 درصد شیر خام تولیدی وارد کارخانه می‌شود که این مسئله سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

افتخاری در پایان بر مصرف حداقل دو لیوان شیر در طول روز تأکید کرد و اذعان داشت: سرانه مصرف شیر در کشور ما به ازای هر نفر 75 کیلوگرم و در اروپا 300 کیلوگرم است.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول