اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت درمان شوشتر:

نسبت مصرف نوشابه به شیر نگران کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت درمان شوشتر گفت: در ایران مردم نوشابه را بیش از شیر مصرف می‌کنند و این بسیار نگران کننده است.

نسبت مصرف نوشابه به شیر نگران کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علی برزو ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار داشت: مردم در ایران علاقه بسیار زیادی به نوشابه‌های گازدار دارند و بیش از دو برابر سرانه متوسط جهانی نوشابه مصرف می‌کنند.
وی با اشاره به سرانه مصرف نوشابه در کشورهای جهان افزود: سرانه مصرف نوشابه در ایران 24 لیتر و در جهان 12 لیتر اعلام شده و مصرف این میزان نوشابه گازدار نگران کننده است.
برزو با تاکید بر اینکه باید مصرف شیر در ایران نهادینه و فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: سرانه مصرف شیر در کشور کمتر از 80 لیتر و در کشورهای توسعه یافته حدود 300 لیتر است و در این باره هیچ فرهنگ‌سازی در جامعه انجام نشده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید کوشید تا با اطلاع رسانی میزان تمایل مردم را نسبت به این خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های مضر و غیرمفید کاهش داد، گفت: باید با بیان زیان‌های این خوراکی‌ها مردم را از استفاده از این مواد غذایی باز داشت و در این باره برنامه‌ریزی کرد.
برزو با اشاره به اینکه بسیاری از طعم دهنده‌های غذا نیز در ایران بیش از استاندارد جهانی استفاده می‌شود، تاکید کرد: در ایران نیز 15 درصد بیش از استاندارد جهانی نمک استفاده می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت درمان شوشتر خاطر نشان کرد: تغذیه سالم می‌تواند در راستای سلامت انسان و طول عمر تاثیرات زیادی داشته باشد و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی عمومی انجام شود.
انتهای پیام/غ30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول