اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال هدفمند کردن یارانه‌ها صورت گرفت؛

کاهش 20 درصدی مصرف شیر در کشور

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد صنایع شیر ایران گفت: مصرف شیر در کشور بعد از هدفمند شدن یارانه‌ها 15 تا 20 درصد کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی مصرف شیر در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین چمنی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی شرکت شیر پگاه استان زنجان اظهار داشت: همزمان با هدفمند شدن یارانه‌ها و حذف یارانه شیر با مشکل کمبود عرضه شیر خام از طرف دامداران مواجه شده‌اند.
وی با اشاره به دامداران کشور اقدام به تولید 11 هزار تن شیر خشک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس 12 هزار تن از چرخه تولید و تبدیل صنایع شیر کشور حذف شده است.
چمنی با بیان اینکه 850 واحد تولیدی شناسنامه‌دار در زمینه صنعت شیر در کشور وجود دارد، ادامه داد:‌ با حذف یارانه‌ها تعدادی از این واحد‌های تولیدی کوچک تعطیل شده است.
وی با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم پایین است، اضافه کرد: بر این اساس افزایش قیمت محصولات شیر پگاه استان زنجان به نفع تولید کننده نیست.
مشاور ارشد صنایع شیر ایران با بیان اینکه سود صنایع شیر ایران در سال گذشته از 12 درصد به چهار درصد رسیده است، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در راستای مصرف شیر در ایران بسیار ضعیف است.
وی با تاکید بر اینکه کشور ایران در سال 75 بزرگترین وارد کننده لبنیات محسوب می‌شد، افزود: دولت حمایتی از شرکت‌های صنایع لبنی ندارد.
چمنی با اشاره به اینکه بهترین شیوه حفظ کرامت انسان‌ها حفظ سلامتی آنها محسوب می‌شود، تصریح کرد: تاثیر رسانه‌ها در فرهنگ سازی و تغییر فرهنگ در جامعه در زمینه‌های مختلف به ویژه شیر بسیار موثر است.
مشاور ارشد صنایع شیر ایران به جایگاه شیر در قران اشاره کرد و گفت:‌ ارزش غذایی آن طور که باید در میان خانواده‌ها جا نیفتاده است.
وی با تاکید بر اینکه شیر کامل‌ترین غذا و غیرقابل جایگزین است، ادامه داد: در سنین میانسالی و پیری افزایش مصرف شیر توصیه می‌شود.
چمنی با بیان اینکه در آموزش‌ها، فرهنگ محاوره‌ای و رسانه‌ها کمتر به شیر پرداخته شده است، خاطر نشان کرد:‌ 3 میلیون فرصت شغلی مرتبط با صنایع شیر در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ذاتی فرصت‌های شغلی صنعت شیر در ایران برابر با 75 میلیارد دلار است، افزود: تاثیر شیر در ارتقای شاخص سلامت جامعه نیز بسیار موثر است.
مشاور ارشد صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه 90 درصد مردم کشور با کمبود کلسیم مواجه هستند، اظهار داشت: در حال حاضر کشور ایران به علت عدم برنامه‌ریزی صحیح به منظور مصرف شیر با کوتاهی قد نیز مواجه است.
وی با بیان اینکه سالانه 36 هزار سال عمر مفید به دلیل پوکی استخوان در ایران هدر می‌رود، اضافه کرد: از هر هفت مرد یک نفر و از هر چهار زن یک نفر در ایران مبتلا به پوکی استخوان هستند.
چمنی با اشاره به اینکه هر ایرانی به طور متوسط دو دندان پوسیده دارد، ادامه داد: 15 میلیارد دلار هزینه درمان 150 میلیون دندان در کشور است.
وی به قطع یارانه شیر مدارس نیز اشاره کرد و گفت: شیر در مدارس اروپا توزیع شیر در مدارس با سابقه 100 ساله ادامه دارد.
مشاور ارشد صنایع شیر ایران اظهار داشت: شیر به منظور پیشگیری از بیماری و در حفظ سلامتی به عنوان غذای کامل شناخته شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول