اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرخس:

نهادینه ‌کردن فرهنگ کار شرط لازم برای ایجاد تحول اقتصادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار سرخس رسیدن به خودباوری و نهادینه ‌شدن فرهنگ کار را شرط لازم برای ایجاد تحول در شهرستان دانست.

نهادینه ‌کردن فرهنگ کار شرط لازم برای ایجاد تحول اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علیرضا بوستانی در بازدید از چهار روستای بخش مرکزی با اشاره به نوع اقلیم منطقه اظهار داشت: برای جلوگیری از تخریب مراتع طبیعی از طریق چرای بیش از اندازه پس از پایان یافتن مهلت چرا، مسئولان منابع طبیعی نسبت به خارج کردن دام‌های افراد غیر بومی اقدام می‌کنند.

وی بر تبدیل دامداری‌های سنتی به صنعتی تأکید کرد و اظهار داشت: اصلاح نژاد قوچ‌ها و افزایش سطح درآمد دامداران اعم از عشایر و روستائیان با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان امکان‌پذیر است.

فرماندار سرخس اضافه کرد: با توجه به وجود دامداران و دام‌های فراوان در منطقه، ایجاد شرکت‌های تعاونی دامداری و استفاده از تسهیلات این بخش لازم به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پرورش شتر از دیگر برنامه‌هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه سبب توسعه بخش دامداری شهرستان و افزایش میزان تولیدات دامی می‌شود.

بوستانی با اشاره به ابراز رضایت اهالی سه روستا از تأمین آب شهرستان از طریق سد دوستی گفت: در اسرع وقت نسبت به بهبود وضعیت آب شرب اهالی روستای آبمال اقدام می‌شود.

ترابی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سرخس نیز در این بازدید گفت: سرخس تنها منطقه‌ای است که هم‌چنان نسبت به پرداخت وام ساخت مسکن اقدام می‌کند.

وی افزود: اهالی روستا می‌توانند با ارائه مدارک نسبت به دریافت وام با بهره پایین برای به‌سازی مسکن روستایی اقدام کنند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول