اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دولت به کشاورزان زمین رایگان می‌دهد

شناسایی 3900 هکتار زمین قابل کشت بدون استفاده در بناب

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب از شناسایی 3 هزار و 983 هکتار زمین ملی و منابع طبیعی بدون استفاده و قابل کشت در سطح شهرستان خبر داد و گفت: دولت به فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی و کشاورزان فاقد زمین، زمین رایگان می‌دهد.

شناسایی 3900 هکتار زمین قابل کشت بدون استفاده در بناب

 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان بناب با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اظهار کرد: نامگذاری سال‌ها از سوی معظم له شعاری نیست و نسبت به نیاز جامعه این نامگذاری‌ها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر در حول و محور اقتصادی، آن را نشانه توجه و عنایت مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد دانست.

برقی از مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا در راستای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ضمن حمایت از تولیدگران، آنها را به تولید بیشتر تشویق کنند.

فرماندار بناب تأکید کرد: برای مبارزه با معضل بیکاری به تولید ملی نیاز داریم.

مدیران شان ادارات خود را حفظ کنند

برقی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر حفظ استقلال و شان و منزلت ادارات توسط مسئولان خاطرنشان کرد: حفظ شأن ادارات وظیفه یکایک مسئولان است که در جریان انتخابات برخی ادارات آن را رعایت نکردند و به جایگاه اداره خود ضربه وارد کردند.

وی تأکید کرد: برای تحقق و تقویت تولید ملی در کشور باید ضمن جلوگیری از ادامه قاچاق کالا، نظارت و بازرسی بر بازار مصرف را هم بیشتر و جدی‌تر کنیم که البته اجرای طرح کدگذاری بر کالاها و اجناس داخلی (طرح شبنم) حرکت خوبی در این زمینه است که از ابتدای امسال به صورت جدی دنبال می‌شود.

واگذاری زمین رایگان به فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی و کشاورزان فاقد زمین

فرماندار بناب به بخشی از اقدامات دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دولت با کارهایی نظیر واگذاری زمین رایگان برای تأسیس واحدهای تولیدی و صنعتی و پرداخت تسهیلات بانکی از سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه تولید و صنعت کشور حمایت می‌کند.

رئیس شورای اداری بناب در ادامه سخنان خود به اجرای طرح مهم دولت با عنوان طرح توسعه کشاورزی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: دولت با این طرح از فارغ‌التحصیلان بیکار کشاورزی و کشاورزان فاقد زمین کشاورزی حمایت کرد و زمین رایگان و امکانات لازم دیگر در اختیار آنها قرار می‌دهد.

تشکیل تعاونی‌های کشاورزان بیکار

وی همچنین از تشکیل تعاونی‌های کشاورزان بیکار به همت جهادکشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان گام نخست در اجرای این طرح نام برد و افزود: در اولویت کاری این طرح، زمین‌های ملی و منابع طبیعی شهرستان شناسایی و به متقاضیان واجد شرایط که عضو تعاونی‌های جدید شده‌اند؛ واگذار می‌شود.

3900 زمین قابل کشت بدون استفاده مانده است

فرماندار بناب تصریح کرد: در این راستا 3 هزار و 983 هکتار زمین ملی و منابع طبیعی بدون استفاده و قابل کشت در سطح شهرستان شناسایی شده و آماده واگذاری به متقاضیان واجد شرایط است.

مشکل فضای آموزشی در شهرستان بناب

وی از شهرستان بناب به‌عنوان دومین شهرستان استان که مشکل فضای آموزشی دارد؛ نام برد و اضافه کرد: با یک نوبتی شدن مدارس این مشکل حادتر شده است که علت آن تملک نکردن مقدار کافی زمین مورد نیاز توسط آموزش و پرورش در گذشته است.

مشکل فاضلاب شهری بناب

برقی، مشکل دیگر شهرستان را مشکل فاضلاب شهری دانست و اذعان داشت: در جهت حل این مشکل دیرینه، مردم شهرستان بناب در انتظار افتتاح پروژه ملی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری تا پایان نیمه نخست امسال هستند که فعلاً تکلیف این پروژه مهم مشخص نیست و امسال اعتبار کمی به آن داده شده است.

فرماندار بناب ضمن تأکید به مسئولان جهت برخورد مناسب با ارباب رجوع گفت: مسئولانی که توانایی نظارت بر مجموعه‌های خود را ندارند، نباید مسئولیت به عهده بگیرند.

وی همچنین از مدیران غیربومی شهرستان خواست تا در نخستین فرصت ممکن در این شهرستان ساکن شده و با نظم و جدیت هرچه بیشتر به مردم خدمت کنند.

رئیس شورای اداری بناب از مدیران خواست تا با برنامه‌ریزی و شناسایی مشکلات و نیازهای دستگاه‌های مربوطه، طرح‌های پیشنهادی و اعتبار مورد نیاز آن را با اولویت طرح‌های نیمه تمام ارائه کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول