اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عکاس برجسته کشور:

نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

خبرگزاری فارس: عکاس برجسته کشور گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش نیازمند برنامه‌ریزی مستمر و بلندمدت است.

نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش،‌"امیرعلی جوادیان"اظهار کرد: نماز متعالی‌ترین شکل نیایش و اظهار نیاز به درگاه الهی است و با توجه به اینکه اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی فردی و اجتماعی مسلمان به خود اختصاص می‌دهد نیازمند توجه و فرهنگسازی بیش از پیش علی‌الخصوص در میان جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: تقوا و دینداری هنرمندان به عنوان الگوهای جامعه، موجب تاثیر در بعد روانی و رفتاری آنان و به تبع آن خلق آثاری پرمحتوا و مبتنی بر ارزش‌های الهی خواهد شد.

جوادیان تاکید کرد: یک اثر هنری اگر  با تکیه بر ارزش‌ها و باورهای الهی هنرمند خلق شود ماندگار می‌شود.

عضو هیئت داوران جشنواره عکس نماز و نیایش، گفت: یک اثر هنری فاخر می‌تواند زیربنای فکری مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و  موجبات کمال او را فراهم نماید.

وی افزود: در عصر کنونی که انسان نیازمند تبیین افکار و عقاید خود در قالب‌های مختلف با گستره جهانی است،‌ عکس و تصویر می تواند بهترین و تاثیرگذارترین ابزار برای تبیین ارتباط خالصانه و صادقانه انسان با خالق هستی باشد.

وی گفت: نماز و نیایش موجب امنیت روحی و روانی و نشاط  قلبی انسان می‌شود و هنرمندان باید با تکیه بر این مولفه و به تصویر کشیدن حقایق نماز و نشاط و شعف عبادت در ایجاد انگیزه و جذب جوانان به انجام این فریضه تلاش کنند.

امیرعلی جوادیان" متولد 1336 اصفهان  بوده و عکاسی را از سال 1358 آغاز کرده است.

وی عضو هیئت موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و انجمن ملی عکاسی ایران و عضو هیات مدیره انجمن‌های عکاسان دوستدار میراث فرهنگی است.

براساس این گزارش سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز برگزار و همچنین آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر و نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره نیز اردیبهشت ماه 1391 در تبریز برگزار می‌شود.

دور اول و دوم این جشنواره به صورت سراسری برگزار شده بود و این دوره با گستره بین‌المللی اجرا می‌شود. 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول