اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور:

سالانه انجمن سینمای جوانان 1800‌ فیلم تولید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور گفت: ‌این انجمن سالانه حدود یک هزار و 800 فیلم در بخش‌های مختلف و موضوعات متنوع تولید و روانه بازار می‌کند.

سالانه انجمن سینمای جوانان 1800‌ فیلم تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم میرزاخانی عصر امروز در مراسم معارفه سرپرست انجمن سینمای دفتر مشگین‌شهر اظهار داشت: در تولید این تعداد آثار از مهارت و تبحر جوانان و هوشمندی و تدبیر آنها استفاده می‌شود و سعی در کیفی‌سازی آثار و تولیدات داریم.

وی با اعلام این‌که 60 دفتر سینمای جوانان در کشور هم اکنون فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: سهم استان اردبیل از این تعداد دو دفتر در اردبیل و مشگین‌شهر است.

میرزاخانی نگاه و برنامه‌ریزی امسال را به دفاتر و حمایت از این مجموعه‌ها یک نگاه کیفی و عرضه تولیدات مطلوب و محتوایی توصیف کرد و افزود: انجمن سینمای جوان تلاش می‌کند با جذب جوانان علاقمند به این حوزه نوآوری و ابتکار را در دستور کار خود قرار دهد.

این مسئول از برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه خبر داد و خاطر نشان کرد: این جشنواره مهر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری آن آثار منتخب انجمن سینمای جوان کشورمان نیز در 30 استان کشور به نمایش در می‌آید.

وی همچنین از برگزاری دومین جشنواره عکس ایران با موضوع طبیعت خبر داد و اضافه کرد: در قالب این جشنواره سعی داریم از هنرمندان و آثار خلاقانه آنها در حوزه عکس و تصاویر زیبا قدردانی کنیم.

به گزارش فارس، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور ادامه داد: چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم نیز در 10 استان کشور در اولویت برنامه‌های امسال ما است که در تلاش هستیم مخاطبان زیادی را جذب چنین مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی، هنری کنیم.

میرزاخانی در ادامه بیان کرد: امسال آثار هنرمندان ایرانی در 35 جشنواره خارجی حضور یافته و همه ماهه شاهد افتخارآفرینی هنرمندان برازنده این خطه هستیم.

وی با بیان این‌که بیش از 70 درصد از نیروهای حوزه فیلمسازی کشور تربیت یافته این انجمن هستند، گفت: استان اردبیل از جمله استان‌های موفق در تولید و توجه به تربیت جوانان فعال و نخبه در این زمینه است که انتظار می‌رود شهرستان مشگین نیز پیش از این بتواند با تولیدات نفیس خود در کشور درخشش داشته باشد.

میرزاخانی با اعلام این‌که هنر هفتم اکنون به ابزار برنده در اختیار سیاست‌مداران قرار گرفته است، بر استفاده بهینه از این هنر در انتقال و اعتلای ارزش‌های ایران اسلامی در سطح دنیا تاکید داریم.

وی به هنرجویان و هنرآموزان مشگین‌شهر توصیه کرد از فرصت پیش آمده در معرفی فرهنگ و خرده فرهنگ‌های منطقه، آداب و سنن متعدد در منطقه آذربایجان و اردبیل تلاش و کوشش وافری داشته باشند.

در این مراسم سرپرست جدید انجمن سینمای جوانان مشگین‌شهر نیز در سخنانی افزود: سینما و هنر هفتم از بهترین زیرساخت انتقال مفاهیم ارزشی و اخلاقی است که باید سعی کرد از این بستر در انتقال بسیاری از آموزه‌ها و ارزش‌های دینی، مکتبی بهره برد.

سید رضا موسوی تصریح کرد: اولویت ما در فعالیت جدید انجمن سینمای مشگین‌شهر جذب جوانان علاقمندی در تولید فیلم‌های کوتاه و بلند به عرصه‌های هنری متعدد است.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول