اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر خبر داد

بهره‌برداری از 3 واحد فولاد در بردسیر/ ایجاد 1500 شغل در بردسیر

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسیر با اشاره به آغاز به کار احداث سه واحد فولادسازی طی سال گذشته گفت: فاز نخست فولاد "هولدینگ خاورمیانه" در سال جاری و فولاد "کوثر" و فاز دوم فولاد "کرمان" نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 3 واحد فولاد در بردسیر/ ایجاد 1500 شغل در بردسیر

غلامعلی موحدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 10 هزار نفر گردشگر از آثار تاریخی و مناظر طبیعی بردسیر بازدید کرده‌اند و 2 هزار نفر نیز در این شهرستان اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در نوروز سال جاری 12 مدرسه با بیش از 50 کلاس درس مجهز برای اسکان مسافران در بردسیر در نظر گرفته شده، عنوان کرد: کمپ‌های راهنمایی مسافران نوروزی در شش نقطه از شهرستان بردسیر دایر شده است.

موحدی‌نیا بیان داشت: شش درصد از اعتبار آلایندگی مس سرچشمه با افزایش 3.5 درصدی در سال گذشته با رقمی برابر با 10 میلیارد ریالی به بردسیر اختصاص یافت و بر‌اساس جمعیت بین شهرها و روستاهای این شهرستان تقسیم شده است.

این مسئول از آغاز احداث مجتمع فرهنگی و هنری بردسیر با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: احداث استخر شنای این شهرستان پس از 15 سال رکود با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال آغاز شد.

فرماندار بردسیر با اشاره به احداث واحدهای مسکن مهر به تعداد 600 واحد در بردسیر عنوان کرد: از این تعداد تاکنون 200 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بردسیر در حوزه واگذاری مسکن موفق به کسب رتبه نخست جذب اعتبار بازسازی مسکن روستایی شد و در کمتر از یک سال پس از زلزله مرداد ماه سال 89 چهره برخی از روستاها از جمله شیرینک به طور کامل دگرگون شده است.

موحدی‌نیا گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی در بردسیر بهسازی و بازسازی شده است.

این مسئول افزود: سهم تحقق اشتغال شهرستان بردسیر در سال گذشته 140 درصد بوده که یک هزار و 500 فرصت شغلی در بردسیر به وجود آمده است.

وی بهره‌برداری از 40 کیلومتر جاده بافت کرمان که از نگار تا دو راهی لاله‌زار انجام شده را از دیگر برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بیان و عنوان کرد: این جاده با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال احداث شده مجوز و راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی با سه رشته فنی اخذ شد.

فرماندار بردسیر آغاز عملیات گازرسانی به شهرهای گلزار و لاله‌زار و روستاهای بخش مرکزی، تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای بیش از 50 روستا با 30 میلیارد ریال اعتبار و بهره‌برداری از استادیوم ورزشی 2 هزار نفری با 8 میلیارد ریال اعتبار را از جمله برنامه‌های انجام شده در بردسیر طی سال گذشته ذکر کرد.

موحدی‌نیا به آغاز به کار احداث سه واحد فولادسازی در شهرستان بردسیر طی سال گذشته اشاره و تصریح کرد:‌ فولاد هولدینگ خاورمیانه با اعتباری افزون بر 3 هزار میلیارد ریال تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ان‌شاءالله در سال جاری فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: فولاد کوثر و فاز دوم فولاد کرمان نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول