اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

تحقق شعار امسال تسهیل کننده توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و برنامه‌ریزی استاندار کردستان تحقق شعار امسال را تسهیل کننده توسعه پایدار کشور دانست.

تحقق شعار امسال تسهیل کننده توسعه پایدار است

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال‌جاری اظهار کرد: شعار امسال برای رسیدن کشور به توسعه‌ای پایدار در همه عرصه‌ها است.

وی لازمه تحقق این شعار را استفاده مردم کشور از کالاهای ایرانی و خرید تولیدات داخلی دانست و اضافه کرد: استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی در افزایش ثروت ملی و اشتغالزایی جامعه نقش موثری دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان به نقش دولت در تحقق شعار امسال نیز اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم دولت در این مسیر ایجاد زیرساخت‌های لازم با پرداخت تسهیلات بانکی و برداشتن موانع است.

ازهاری تسریع در صدور مجوزهای لازم برای ایجاد طرح‌های صنعتی و تولیدی را از دیگر وظایف دولت در حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دانست و اضافه کرد: نظارت بر تولیدات داخلی به منظور ارتقاء کیفیت کالاها از دیگر وظایف دولت است.

وی از تولیدکنندگان به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در حمایت از تولیدات ملی و سرمایه ایرانی نام برد و گفت: تولید کنندگان باید با ارتقاء تولیدات داخلی خود در افزایش تولیدات کالاهای ایرانی با کیفیت و عرضه در بازار تلاش کنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: مردم به عنوان مصرف کنندگان کالاها نیز باید به این باور برسند که مرغوبیت و کیفیت کالاهای ایرانی از کالاهای خارجی بیشتر است.

ازهاری خاطرنشان کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز باید برنامه‌های خود را با اولویت حمایت از تولیدات ملی و سرمایه ایرانی عملیاتی کنند.

* حمایت از تولیدات داخلی مستلزم توسعه بخش کشاورزی است

وی در ادامه تصریح کرد: اولویت و سیاست کاری امسال برای توسعه استان در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال را توسعه بخش کشاورزی در قالب فعال کردن ستادها و توسعه بخش کشاورزی در تمامی شهرستان‌های استان است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، در سال گذشته 240 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های کشاورزی در استان اختصاص یافت که تاکنون کار بررسی 3 هزار و 200 طرح کشاورزی استان انجام و این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

ازهاری افزود: سهمیه امسال استان کردستان از اعتبارات و تسهیلات دریافتی در بخش کشاورزی 2 برابر سال گذشته است.

وی در پایان با تاکید بر مصرف تولیدات داخلی کشور و استان، خاطرنشان کرد: به تمام ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده که تحت هیچ شرایطی مجاز به خرید کالاهای خارجی نخواهند بود در غیر این صورت باید کالاهای غیر ایرانی خریداری شده دارای مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول