اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس/ رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر خبر داد

اتمام حفاری نخستین میدان نفتی خزر تا 2 ماه آینده

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر از بسته شدن پرونده حفاری نخستین چاه گاز و نفت خزر تا دو ماه آینده خبر داد.

اتمام حفاری نخستین میدان نفتی خزر تا 2 ماه آینده

حسین سلطانی‌زاده امروز در حاشیه جلسه شورای مسکن که به موضوع واگذاری 10 هکتار اراضی منابع ملی برای ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی پرسنل شرکت‌های نفت مستقر در شهرستان بهشهر اختصاص داشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان بهشهر گفت: تکلیف میدان نفتی سردار جنگل به عنوان نخستین تجربه اکتشاف نفت در آب‌های عمیق خزر تا دو ماه آینده مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه این شرکت کشف میادین گاز و نفت و حفاری است، تصریح کرد: به محض اینکه در این میدان نفتی به مرز بهره‌برداری برسیم، آن را تحویل بهره‌بردار می‌دهیم و با کسب مجوز حفاری، عملیات بعدی را در میدان جدید حوالی حوزه شهرستان چالوس آغاز می‌کنیم.

سلطانی‌زاده با اشاره به تجهیزات و عظمت سکوی امیر کبیر، سه شناور پیشرفته و چهار بالگرد همیشه آماده که در خدمت عملیات اکتشاف نفت از دریای مازندران هستند، تصریح کرد: هر چند هزینه ساعت‌ها نگهداری این تجهیزات بسیار سنگین است، اما کارشناسان نفت معتقدند که این دریا به منابع گاز و نفت خواهد رسید.

رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر از دستور کار جدید شرکت نفت برای ساخت شناورهای جدید توسط شرکت کشتی‌سازی صدرا گفت و اینکه صدرا مأموریت جدیدی برای ساخت شناور در تیپ بالاتری نسبت به شناورهای کاسپین 1 و 2 و 3 خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منظم شدن چارت سازمانی فعالیت‌های نفتی در حوزه شهرستان بهشهر، تصریح کرد: صحبت از منطقه شدن بهشهر در حوزه نفت است و اگر قرار است کارهایی در حوزه نفت استان انجام شود زیر نظر این منطقه می‌رود.

به گزارش فارس، هم‌اکنون کار حفاری در عمق 2 هزار و 500 متری از سطح آب دریا در میدان نفتی سردار جنگل همچنان ادامه دارد که اگر عدد 720 متر یعنی عمق آب از سطح تا کف دریا را از آن کم کنیم می‌توانیم به مهم و حساس بودن عملیات حفاری و اکتشاف نفت از بزرگ‌ترین دریاچه جهان پی ببریم.

یکی از شاخصه‌های 46 ساختار هیدرو کر بو ری شناسایی شده در دریای خزر این است که همه آن‌ها در حوزه آب‌های ایران است و در منابعی که به دست می‌آید با هیچ کشور دیگر مشترک نیستیم.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول