اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اصلاح الگوی مصرف

مصرف فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: با مدیریت صحیح مصرف، مصرف فرآورده‌های نفتی بنزین و گازوئیل در زاهدان کاهش یافت.

مصرف فرآورده‌های نفتی در منطقه زاهدان کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت منطقه زاهدان، مرتضی عابدینی اظهار داشت: با مدیریت صحیح مصرف، فرهنگ‌سازی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، مصرف دو فرآورده اصلی بنزین و گازوئیل در منطقه زاهدان با بیش از 150 میلیون لیتر کاهش روبه‌رو بود.

وی با اشاره به کاهش هشت درصدی مصرف بنزین موتور در سال گذشته افزود: در مصرف این فرآورده مقدار 38 میلیون لیتر صرفه‌جویی حاصل شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بیان کرد: نفت گاز نیز با 18 درصد، 120 میلیون و یک هزار لیتر کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال 89 داشته است.

عابدینی گفت: در سال 90 در راستای افزایش خدمات بهتر و رفاه شهروندان، نفت سفید با 18 درصد و نفت کوره با 13 درصد به ترتیب با 31 میلیون و 27 میلیون و 500 هزار لیتر رشد مصرف روبه‌رو بود.

وی با تاکید بر استاندارد سازی خدمات افزود: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته بیش از 90 درصد خدمات بالاتر از استانداردها به مردم این خطه عرضه شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم تعداد جایگاه‌های ممتاز این منطقه به 12 جایگاه اختصاصی و شرکتی افزایش یافت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای حمایت از سرمایه ایرانی در تلاش هستیم این تعداد جایگاه را امسال به 20 باب افزایش دهیم.

عابدینی عنوان داشت: افزایش رفاه شهروندی مهمترین خواست شرکت نفت منطقه زاهدان است که در این راستا اقدامات ارزنده درون سازمانی انجام شده است.

وی بیان کرد: انجام بیش از 6 هزار نفر ساعت بازدید از فروشندگی‌های نفت‌سفید و مراجعه به درب منازل شهروندان توسط اعضای پایگاه بسیج منطقه به منظور بررسی عملکرد فروشندگان نفت، گوشه‌هایی از این ادعا است که امسال نیز این روند با جدیت بیشتری ادامه دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: همچنین طی پنج سال گذشته به طور مرتب و منظم حدود 14 هزار نفر ساعت بازدید از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان به منظور کنترل کیفیت و کمیت فرآورده‌های نفتی توسط تیم‌های کنترلی منطقه صورت پذیرفته است.

عابدینی افزود: انجام 6 هزار و 472 نفر ساعت بازدیدهای مشترک تیم‌های کنترلی منطقه و دستگاه‌های نظارتی استان از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان از دیگر تلاش‌های شرکت به منظور توزیع مطلوب فرآورده‌ها است.

وی عنوان داشت: این رشد بازرسی‌ها در حالی است که توزیع فرآورده‌های نفتی از 4 میلیون و 200 هزار لیتر به 6 میلیون و 200 هزار لیتر در روز افزایش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان یادآور شد: افزایش عرضه گاز مایع از 224 تن به 270 تن در روز نیز از دیگر خدمات شرکت است که نیاز به نظارت و بازرسی دقیق را دو چندان می‌کند.

سیستان و بلوچستان وسیع‌ترین استان کشور، دارای دو منطقه نفتی زاهدان و چابهار است که منطقه زاهدان با چهار ناحیه، مرکزی ( زاهدان)، زابل، خاش و سراوان وظیفه تامین سوخت بخشی از این استان را به عهده دارد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول