اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

باید سیره حضرت فاطمه (س) الگوی جامعه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: باید در معرفی سیره حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی تمام‌عیار به جامعه همه ارگان‌ها بسیج شوند.

باید سیره حضرت فاطمه (س) الگوی جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور عصر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان جیرفت با بیان شأن و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ پشتوانه غدیر و تعیین‌کننده امامت و ولایت است.

وی با اشاره به همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در راستای برگزاری ایام فاطمیه افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های خود برای هر چه باشکوه‌‌تر برگزار کردن، مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) تلاش کنند.

غنچه‌پور تصریح کرد: در همین راستا باید تمام نهادها، دانشگاه‌ها و اصناف با نصب پارچه‌نوشته و پلاکارد ارادت خود را به ام ابیها (س) نشان دهند و فضای حزن و اندوه را در شهر جلوه‌گر کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه برنامه‌‌ریزی ایام سوگواری فاطمیه ابراز داشت: در این جلسه مصوبه‌های خوبی در زمینه برگزاری هر چه بهتر دهه دوم ایام فاطمیه تصویب شده است.

غنچه‌پور با تأکید بر مشارکت مردم در این مراسم‌ها بیان داشت: همچنین برنامه‌های ایام شهادت حضرت فاطمه (س) باید برای اطلاع عموم مردم روی تابلوهای تبلیغاتی نصب شود.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ فاطمی در میان مردم ابراز داشت: باید در معرفی سیره حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی تمام‌عیار به جامعه همه ارگان‌ها بسیج شوند.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید در این دهه برنامه‌های ویژه‌ای تدارک ببینند، گفت: باید از روحانیان دعوت شود تا در مدرسه‌ها به تبیین سیره این حضرت بپردازند.

غنچه پور از جیرفت به عنوان شهر مذهبی نام برد و عنوان کرد: با توجه به اینکه جیرفت به عنوان شهر دارالولایه نامگذاری شده است، باید برنامه‌های سوگواری ایام فاطمیه در سطح ملی برگزار شود.

وی اذعان داشت: در روز شهادت دخت رسول اکرم (ص) دسته‌های عزاداری ساعت هشت صبح از سایر نقاط شهرستان به سمت چهار راه فرمانداری حرکت کرده و سپس در حسینیه شهدا جمع می‌شوند و به سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول