اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

جمعیت و تعداد مدارس علمیه خواهران استان البرز هیچ تناسبی ندارند

خبرگزاری فارس:‌ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به جمعیت بیش از 2 میلیون نفری استان البرز گفت: جمعیت این استان با تعداد مدارس علمیه خواهران در آن هیچ تناسبی ندارند.

جمعیت و تعداد مدارس علمیه خواهران استان البرز هیچ تناسبی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی در مراسم آغاز به کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز اظهار داشت: استان البرز دارای پنج مدرسه علمیه خواهران سطح دو (کارشناسی) و یک مرکز تخصصی سطح سه(کارشناسی ارشد) است که طلاب را در رشته‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی پرورش می‌دهد.

وی با اشاره به شاخص تعریف شده یک طلبه به ازای هر 200 زن یادآور شد: با توجه به جمعیت بیشتر از 2 میلیون نفری استان البرز، تعداد طلاب و مدارس علمیه خواهران در این استان بسیار اندک است و باید توسعه یابد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تعداد مدارس علمیه خواهران سطح دو در زیرمجموعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در کشور را 290 مدرسه علمیه، تعداد مراکز و موسسات تخصصی حوزوی سطح سه را 44 مرکز و تعداد مراکز سطح چهار (نظام قدیم) را سه مرکز یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مسئله زن و خانواده را از مسائل درجه یک نظام دانسته‌اند، تصریح کرد: باید حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان نهادهایی که نقشی کلیدی در دینی‌سازی جامعه دارند، تقویت شوند و طلاب به ماموریت‌های اصلی حوزه بپردازند.

حسینی ماموریت‌های اساسی حوزه‌های علمیه را شامل فهم عمیق دین از سطوح ابتدایی تا اجتهاد و استنباط دین، ابلاغ دین به همه مخاطبان دینی و جامعه بین‌الملل، اجرای دین و دفاع از دین برشمرد.

وی با بیان اینکه اسلام در معنویت، فراگیری ایمان و رشد و بالندگی معنوی تفاوتی میان زن و مرد قائل نیست، افزود: زنان تا اندازه‌ای اهمیت دارند که در مراحل اولیه اسلام،‌ اسلام به تعلیم زنان اهمیت می‌داد و حضرت زهرا(س) کرسی ترویج اسلام و پاسخگویی داشت.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه نخستین مکتب رسمی بانوان از سوی بانو مجتهده امین راه‌اندازی شد، گفت: پس از انقلاب با نگاه بلند امام راحل(ره) که می‌گفتند نیمی از جامعه بانوان هستند و تربیت کننده نیم دیگر هستند، مدارس علمیه متعدد راه‌اندازی شد.

وی گفت: اکنون 50 هزار بانوی طلبه در کشور مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول