اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوره آموزش نشریه‌نگاری حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: دوره آموزش نشریه‌نگاری نشریات داخلی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور سردبیران این نشریات برگزار شد.

دوره آموزش نشریه‌نگاری حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدتقی قندی معاون فرهنگی تربیتی مرکز تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در آغاز این دوره در سخنانی یکی از انواع تبلیغ را تبلیغ مکتوب و از جمله تهیه نشریه دانست.

وی افزود: پیش از این ارزیابی نشریات داخلی حوزه‌های علمیه خواهران در مرکز مدیریت این حوزه‌ها انجام می‌شد و در صورت نیاز تذکراتی به آنها داده می‌شد.

حجت‌الاسلام قندی اضافه کرد: با راه‌اندازی و توسعه مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران ارزیابی نشریات به مدیریت‌های استانی سپرده شد بنابراین باید در هر استان افرادی حضور داشته باشند که در زمینه ارزیابی نشریات توانایی داشته باشند.

وی تهیه نشریه را مشتمل بر شیوه‌های مختلف تبلیغ ذکر کرد و ادامه داد: نشریه‌نگاری نیازمند یک ذوق درونی است که اگر فرد فاقد آن باشد برای انجام کار باید زحمت زیادی را متقبل شود.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر حفظ اخلاق در نشریه‌نگاری خاطر نشان کرد: اخلاق طلبگی در نشریه‌نگاری باید حفظ شود.

وی دست به قلم شدن طلاب را نشات گرفته از مقام عبودیت دانست و ادامه داد: زمانی کارها ارزش می‌یابد که در مقام بندگی خدا باشد و در این صورت منازعه‌ای رخ نمی‌دهد.

همچنین مریم ناصح مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه حدود 160 نشریه داخلی حوزه‌های علمیه خواهران در این مرکز به ثبت رسیده است، تصریح کرد: اکنون شاهد برگزاری سومین دوره آموزشی نشریه‌نگاران حوزه‌های علمیه خواهران هستیم.

وی این دوره را دوره مقدماتی به منظور تربیت ارزیاب نشریات دانست و یادآور شد: هدف از برگزاری دوره آموزشی نشریه‌نگاری آشنایی اجمالی با مطالب نشریه و مدیریت نشریه است.

ناصح با اشاره به نیاز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به افرادی به عنوان ارزیاب نشریات تصریح کرد: از میان شرکت‌کنندگان در دوره تربیت نشریه‌نگاری، افرادی به عنوان ارزیاب انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش از این دوره‌های تربیت ارزیاب نشریات برگزار شده است اظهار داشت: اکنون این توان وجود دارد که عده‌ای در استان‌های مختلف نشریات را ارزیابی کنند.

مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ارزیابان نشریات بر اساس نمرات کسب ‌شده در دوره‌ها، تکالیف انجام ‌شده و نشریات ارائه شده از سوی آنان در 20 استان کشور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول