اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

45 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان بومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 45 درصد از کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، بومی استان هستند.

45 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان بومی هستند

محمدتقی صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تعداد کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال حاضر 3 هزار و 700 نفر است، اظهار کرد: این آمار روز به روز فرق می‌کند چرا که در دانشگاه دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم، ورودی سال‌های مختلف و دانشجویان سیال داریم.

وی با بیان اینکه 45 درصد از  کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان، بومی استان هستند، گفت: اگر بر حسب بومی منطقه‌ای حساب کنیم حدود 70 درصد از دانشجویان بومی هستند که در این زمینه منظور از بومی منطقه‌ای افرادی هستند که از استان‌های همجوار در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه 38 در صد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مرد و 62 درصد نیز زن هستند، عنوان کرد: در سال 90 حدود 300 نفر فارغ‌التحصیل در مقاطع کاردانی تا دوره‌های تخصصی پزشکی و دندان پزشکی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 دانشکده فعال در دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد، گفت: هفت دانشکده در همدان مستقر است و دو دانشکده جدیدالتأسیس نیز در سال 90 در نهاوند و اسدآباد راه‌اندازی شده است.

صمدی با بیان اینکه هدف اصلی تأسیس دانشکده‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های اسدآباد و نهاوند، تربیت گروه‌های بومی آن شهرستان‌ها است، ابراز داشت: در مجموع 576 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که شامل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دوره تخصصی پزشکی و تخصصی دوره‌های دستیاری پزشکی و دندانپزشکی و فلوشیپ می‌شوند.

وی با بیان اینکه  16 درصد از کل دانشجویان دانشجویان علوم پزشکی همدان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: 986 نفر نیز در مقطع پزشکی عمومی در رشته‌های دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی مشغول تحصیل هستند که حدود 27 درصد از کل دانشجویان است.

مدیرکل امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشکده پیراپزشکی شهرستان نهاوند در سال 90 با دو رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی و کارشناسی پیوسته رشته اتاق عمل آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر 50 نفر دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشکده اسدآباد نیز برای نخستین بار در سه رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی، کارشناسی پیوسته بهداشت عمومی و کارشناسی پیوسته پرستاری، فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر 76 نفر دانشجو در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

صمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در مجموع در سال تحصیلی91- 90، حدود یک هزار و 300 نفر دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی همدان پذیرش دانشجو داشته‌ایم، عنوان کرد: هدف کلی در دانشگاه علوم پزشکی همدان حرکت به سمت راه‌اندازی رشته‌های تحصیلات تکمیلی جدید خواهد بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول