اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نمایشگاه و هفته فرهنگی قم در مالزی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم از برپایی نمایشگاه و هفته فرهنگی قم در ایالت کلانتان کشور مالزی خبر داد و گفت: این نمایشگاه ظرف 45 روز آینده برگزار می‌شود.

نمایشگاه و هفته فرهنگی قم در مالزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جلسه برنامه ریزی برپایی نمایشگاه توانمندی‌های استان قم در ایالت کلانتان کشور مالزی اظهار داشت: این نمایشگاه در چارچوب توافق امضا شده در جریان سفر اخیر هیئت اعزامی استان قم به این کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده در قالب برنامه‌های هفته فرهنگی استان قم دایر می‌شود، افزود: در این نمایشگاه توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان قم در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و.. عرضه خواهد شد.

استاندار قم با تاکید بر لزوم تلاش و برنامه‌ریزی در راستای معرفی مناسب توانمندی‌های استان قم در نمایشگاه مذکور خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نخستین گام عملی برای توسعه روابط فیمابین محسوب شده و باید همه توان و امکانات استان برای بر پایی نمایشگاهی در خور نام جمهوری اسلامی ایران و در شأن استان قم به‌کار گرفته شوند.

وی چاپ و نشر، کتاب و نرم افزارهای دینی و قرآنی، فیلم، انیمیشن، صنایع دستی، صنایع غذایی، تولیدات دامی و کشاورزی و تولیدات صنعتی را از مهم‌ترین زمینه‌ها و مزیت‌های قابل ارائه استان در نمایشگاه بر شمرد و گفت: با توجه به پیش بینی استقبال بالای مردم مالزی از این نمایشگاه، علاوه بر محوریت استان قم، می‌توان از مشارکت سایر استان‌های کشور نیز بهره برد.

موسی‌پور به دیگر توافقات صورت گرفته در این سفر اشاره و تصریح کرد: همکاری در احداث کارخانه‌های تولید فولاد و سیمان، بنادر نفتی ایالت کالانتان و ساخت پروژه‌های مشترک در بخش راه از جمله توافقات دیگر این سفر بود که طرف مالزیایی علاقمندی زیادی برای سرمایه گذاری مشترک در این زمینه‌ها را داشتند.

استاندار قم با بیان اینکه قم در زمینه روابط منطقه‌ای با سایر کشورها از ظرفیت‌های ویژه ای برخوردار است، افزود: این ظرفیت به ویژه در دولت دهم که بسط و گسترش تعاملات ملی و بین المللی و تقویت ارتباط منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفت با کشورهای دارای قابلیت مراودات اقتصادی فرهنگی به عنوان یک رویکرد جدی فعال شده و اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول