اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد:

ابرکوه دارای کم‌ترین فضای فرهنگی در استان یزد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: ابرکوه به نسبت دیگر نقاط استان یزد کم‌ترین فضاهای فرهنگی را داراست.

ابرکوه دارای کم‌ترین فضای فرهنگی در استان یزد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، بهرام عبدالحسینی با حضور در جمع مسئولان کانون‌های فرهنگی ابرکوه به عنوان نمایندگان جامعه هنری با اظهار تأسف از کمبود امکانات از جمله مکانی برای فعالیت گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بازدیدهایی که از سطح استان داشته‌ام، ابرکوه کم‌ترین فضای فرهنگی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌های کوچک‌تر از ابرکوه امکانات فرهنگی و فضای مجتمع‌های فرهنگی به حدی زیاد است که آن را در اختیار دیگر ادارات قرار داده‌ایم و این در حالی است که مجتمع فرهنگی ابرکوه هیچ فضایی را برای اختصاص به انجمن‌ها در اختیار ندارد.

عبدالحسینی با اشاره به درددل‌های یکی از شاعران پیشکسوت ابرکوه در مورد عدم توجه به پیشکسوتان در عرصه فرهنگ و هنر اظهار داشت: اذعان می‌کنم که در این عرصه قدر گوهرهای خود را نمی‌دانیم و به حال خودم غصه می‌خورم که چرا از این استعدادها آن‌گونه که باید استفاده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه ظاهر زدگی یکی از اصلی‌ترین آفات عرصه فرهنگی است، افزود: متأسفانه دچار ظاهرزدگی شده‌ایم و تنها اطراف خود را می‌بینیم و خود را به عنوان یک مدیر فرهنگی در این زمینه مقصر می‌دانم.

عبدالحسینی با اشاره به فعالیت جمع زیادی از هنرمندان به صورت گمنام خاطرنشان کرد: باید در قبال مسئولیتی که پذیرا شده‌ایم به شناسایی هنرمندان گمنام بپردازیم که برخی از این مشکلات به شهرستان ابرکوه و برخی از آنها به ما در استان برمی‌گردد و مسئول ارشاد شهرستان نیز به واسطه حجب و حیای خاص ابرکوهی‌ها کم‌تر با من در این مورد تماس دارد.

وی افزود: متأسفانه مسائل روزمره ما را از مسائل اصلی بازداشته است و یکی از اصلی‌ترین مسائل تجلیل از هنرمندان و به ویژه پیشکسوتان است که این وظیفه را در دستور کار قرار می‌دهیم.

عبدالحسینی در مورد مشکلات انجمن‌های ابرکوه و مهم‌ترین آن نداشتن محل فعالیت اظهار داشت: برای رفع مقداری از این مشکلات، مقداری از هزینه‌های اجاره یک محل را تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به انتقادات انجمن‌ها در مورد نداشتن تعامل و آشنا نبودن با فعالان دیگر نقاط استان یزد افزود: این ضعف را قبول داریم و تلاش می‌کنیم با برگزاری جلساتی این عزیزان را با هم‌دیگر آشنا کنیم و زمینه استفاده آنها از تجربیات یکدیگر را فراهم کنیم.

وی با قدردانی از تلاش برای برگزاری نخستین جشنواره آواها و نواها در دهه فجر امسال و در پاسخ به درخواست انجمن موسیقی شهرستان و پیشنهاد برای برگزاری منطقه‌ای این جشنواره اظهار داشت: می‌توان با حضور استان‌های هم‌جوار و برگزاری منطقه‌ای این جشنواره به کاری بزرگ دست زد.

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به مشکلات فرهنگی در کشور اظهار داشت: یکی از این مشکلات عدم امکان ارائه آمار برای فعالیت‌های فرهنگی است و متأسفانه در کشور آمار حرف اول را می‌زند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی که وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نمی‌تواند آمار بسازد و همین مسئله مشکلات بسیاری را در زمینه اختصاص اعتبارات به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول