اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

شاه‌بیت تحقق شعار سال دفاع از تولید داخلی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشگین‌شهر گفت:‌ شاه‌بیت تحقق شعار سال و مطالبه مقام معظم رهبری دفاع از تولیدات داخلی و مصرف آنها است.

شاه‌بیت تحقق شعار سال دفاع از تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مشکل‌دار شهرک صنعتی مشگین‌شهر اظهار داشت: در سالی که مزین به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شده است مسئولان با تدبیر مناسب باید موانع و مشکلات بخش تولید را از بین ببرند تا فعالان این عرصه با کمترین دغدغه و بیشترین بازدهی بتوانند در این عرصه حضوری موفق داشته باشند.

وی نگاه جدی مسئولان را به رفع مشکلات و معایب واحدهای تولیدی مشکل‌دار و غیرفعال خاطر نشان کرد و افزود: تا زمانی که این واحدها فعال نشوند، نباید انتظار کارآفرینی و شاهکار بی‌حد و حساب از حوزه کارآفرینی و اشتغال داشت.

باوقار نرخ بیکاری شهرستان مشگین‌‌شهر را بالاتر از میانگین کشوری و استانی توصیف کرد و ادامه داد:‌ در شأن این منطقه دارای توانمندی و استعداد فراوان نیست که همچنان با معضل بیکاری، رکود واحدهای صنعتی و تولیدی دست و پنجه نرم کنند.

این مسئول با انتقاد از مسئولان استانی از رکود چندین ساله احداث کارخانه سیمان، اتوبوس‌سازی و شیشه آذران و چندین واحد دیگر خاطر نشان کرد: باید تکلیف و سرانجام این واحدها مشخص شود تا رکود آنها بیشتر از این به روند توسعه و پیشرفت این شهرستان خدشه و خللی وارد نکند.

وی خواسته بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع را پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، استمهال وام‌ها و تخصیص بدهی آنها اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه از مسئولان استانی و کشوری انتظار می‌رود در یک تدبیر مناسب به گونه‌ای سعی کنند تا مبادا برخی نگرانی‌ها و گله‌گذاری‌ها دامن رفاه، پیشرفت و توسعه اقتصادی را بگیرند.

به گزارش فارس، امام جمعه مشگین‌شهر در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که کار و سرمایه ایرانی نیز در بستر تولید داخلی رونق و حرکت رو به رشد پیدا می‌کند، اضافه کرد: ما نه تنها در حوزه منطقه‌ای و شهرستانی استان به تقویت زیرساخت‌ها نیاز داریم بلکه در سطح ملی نیز محقق شدن آرزوها و آرمان‌های ملی و بزرگان ما وابسته به همت و پشتکار همه مردم، ‌دلسوزی مسئولان و خدمت‌رسانی بی‌منت است.

باوقار گفت: برای به حرکت در آوردن چرخه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی منطقه نیازمند حضور و مشارکت سرمایه‌گذارانی هستیم که کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های اشتغال را یک امر مقدس و عبادی و همچنین ذخیره آخرت خود محسوب می‌کنند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول