اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با رئیس مجمع نمایندگان فارس عنوان شد

ضرورت استفاده از مدیران متخصص برای ورزش فارس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: استفاده از مدیران متخصص و دلسوز برای مدیریت ورزش این استان یک ضرورت است.

ضرورت استفاده از مدیران متخصص برای ورزش فارس

سیدحسین ذوالانوار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز پیرامون مسائل ورزشی این استان و شیراز و با تاکید بر رفع موانع و مشکلات این حوزه اظهار داشت: فارس یکی از پراستعدادترین استان‌های کشور در امر  توسعه فعالیت‌های ورزشی با تاکید بر ارتقای سطح سلامت روحی و جسمی افراد، ایجاد روحیه نشاط و فعالیت و حتی قهرمان‌پروری در عرصه ملی و بین‌المللی است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس توجه به استفاده از مدیران متخصص و دلسوز برای مدیریت ورزش این استان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: استفاده از مدیران متخصص و دلسوز در کنار توجه به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای اخذ اعتبارات جدید و هدایت این اعتبارات و تسهیلات به سمتی که جامعه ورزشی استان فارس نیاز بیشتری به آن دارد از مهم‌ترین عوامل در بهبود سطح فعالیت‌های ورزشی است.

وی با تاکید بر این که هیچ مرزبندی و فاصله‌ای بین نمایندگان مردم در مجلس و جامعه ورزشی نباید موجب عقب‌افتادگی این استان در حوزه ورزش باشد، گفت: در این راستا نمایندگان مجلس باید با تعامل موثر با سازمان تربیت‌بدنی مشکلات اعتباری و ارتباطی سازمان را حل کنند.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت در ادامه با اشاره به برخی از مشکلاتی که سد راه پیشرفت ورزش فارس شده است‌، ابراز داشت: عدم تناسب فضاهای ورزشی موجود با نیاز ورزشکاران فعلی به‌ویژه برای بانوان، وجود مشکل مالی و اعتباری پیش روی هیئت‌های ورزشی و سازمان تربیت بدنی و گلایه‌های جامعه ورزشی از عدم تخصیص بهینه منابع مالی و فیزیکی موجود از جمله مشکلاتی است که جامعه ورزشی ما با آن مواجه است.

ذوالانوار افت و تنزل جایگاه برخی از تیم‌های ورزشی این استان در رقابت‌های ملی از جمله تیم فوتبال برق، ورود حاشیه‌های غیر ورزشی به ورزش، عدم بهره‌گیری کافی از ظرفیت پیشکسوتان و متخصصان بومی این استان در رفع مشکلات و بهبود روند فعالیت‌های ورزشی را از دیگر مشکلاتی دانست که باعث عدم پیشرفت ورزش فارس شده است.

رئیس مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: رفع مشکلات عنوان شده نیازمند عشق به کار و تعهد مدیران سازمان تربیت‌بدنی و مسئولان هیئت‌ها به امر ورزش و تعامل نمایندگان و مدیران ارشد این استان با جامعه ورزش دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی متولیان ورزش این استان، جهت‌شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در شهرستان‌ها و روستاهای فارس و سوق‌دادن آن‌ها به سمت حضور بیشتر در صحنه‌های ورزش ملی و حتی رقابت‌های المپیک و جهانی با تعامل موثر هیئت‌ها با فدراسیون‌ها و کمیته ملی المپیک نیز باید در اولویت برنامه‌های کاری قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس حمایت از تیم برق و فجر شهید سپاسی و آینده‌نگری برای پیام مخابرات را ضروری دانست و افزود: در این راستا باید برنامه‌ریزی لازم برای کسب نتایج بهتر توسط تیم‌های حاضر در لیگ انجام شود تا حمایت‌کنندگان مالی نیز برای تداوم حمایت خود انگیزه پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تکمیل ورزشگاه بزرگ و رهاشده میانرود باید هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرا شود اظهار داشت: با تامین اعتبار در حدود 20 میلیارد تومانی آن موافقت شده و 13 میلیارد تومان نیز توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت می‌شود، ضمن اینکه در این راستا استانداری باید برای تامین 7 میلیارد تومان باقی‌مانده پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در ادامه به تشریح وضعیت پروژه‌های ورزشی این استان پرداخت و گفت: نمایندگان استان عمده پروژه‌های عمرانی فارس را در دولت پیگیری می‌کنند و همچنین اجرایی شدن مصوبات دور اول، دوم و سوم سفر دولت به این استان و سفر مقام معظم رهبری را در دستور کار اصلی خود دارند که برخی از آن‌ها وارد فاز اجرا شده و مابقی پروژه‌ها نیز با تامین اعتبارات اجرا می‌شود.

‌وی ‌احداث ‌سالن 6 هزار نفری ‌شیراز با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال از محل منابع سازمان تربیت‌بدنی، ‌احداث 60 سالن کوچک ورزشی در شهرهای این استان، ‌احداث 78 زمین ورزشی روستایی با اعتبار 43 میلیارد ریال و ‌احداث مجتمع ورزشی ویژه‌ بانوان در شیراز را از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب اعلام کرد.

ذوالانوار در ادامه با بیان اینکه همراهی شهرداری شیراز در تامین فضاهای ورزشی جدید می‌تواند بسیاری از مسائل ورزش فارس از جمله کمبود سرانه ورزشی در این استان را جبران کند، ابراز داشت: زمینه‌سازی ترویج ورزش‌های همگانی به عنوان ابزاری در افزایش نشاط و تحرک و سلامتی جسم و روح شهروندان نیز باید بیش از گذشته در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

این نماینده مجلس همچنین توجه شهرداری شیراز به تمهید مکان‌های مناسب پیاده‌روی عمومی و گسترش مسیرهای دوچرخه‌سواری را نیز ضروری دانست.

رئیس مجمع نمایندگان فارس خواستار افزایش تعداد نشست‌های مشترک سازمان با هیئت‌ها شد و افزود: سازمان به عنوان یک دستگاه اجرایی باید از سیاست‌زدگی و خویش‌سالاری دور شود تا بتواند با همدلی و تلاش شاهد رفع مشکلات و موفقیت ورزش این استان باشد.

ذوالانوار در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک هر یک از هیئت‌های ورزشی این استان دارای سالن تمرین و دفتر اختصاصی برای فعالیت‌های خود باشند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول