اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط خیران منطقه صورت می‌گیرد

ساخت منازل مسکونی معلمان در اوز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش اوز گفت: رویکرد خیران در منطقه اوز از ساخت مدرسه به ساخت منازل مسکونی برای معلمان، تغییر یافته است.

ساخت منازل مسکونی معلمان در اوز

به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، بهرام زمانی ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه ساز اوز اظهار داشت: رویکرد خیران در منطقه اوز از ساخت مدرسه به ساخت منازل مسکونی برای معلمان، تغییر یافته که یک کار ارزشمند و پسندیده است.

وی افزود: منطقه اوز در استان فارس به دیار مدرسه‌سازان معروف شده و 75 درصد مدارس اوز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط خیران ساخته شده است.

این مسئول اضافه کرد: 70 درصد معلمان منطقه اوز غیر بومی هستند و پیوسته مشکل مسکن داشته‌اند که خیران تا کنون 16 واحد مسکونی را برای اسکان آنان ساخته و به آموزش و پرورش اهدا کرده‌اند.

در ادامه این جشنواره مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس نیز گفت: در سال گذشته بیش از 400 کلاس درس با 37 هزار متر مربع زیربنا و با ارزش 350 میلیارد ریال توسط خیران به آموزش و پرورش فارس اهدا شده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی و در سال 1350 در کل منطقه جنوب فارس هشت دبیرستان وجود داشت در حالی که هم‌اکنون در این منطقه بیش از 200 واحد دبیرستان و راهنمائی داریم.

احمد دست‌نیان افزود: در سال 90 بیش از 28 میلیارد ریال در منطقه اوز از سوی دولت برای ساخت آموزشگاه و ترمیم و بازسازی آن‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: هر کشوری در دنیا به آموزش و پرورش و دانش‌آموزان توجه کرده، موفق و پیروز بوده که در کشورمان نیز استان یزد از این بابت سرآمد استان‌ها است.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در استان فارس نیز منطقه اوز به دلیل سابقه درخشان در فرهنگ و تعداد خیران مدرسه‌ساز به یک منطقه فرهنگی ممتاز تبدیل شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول