اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرگروه ادبیات فارسی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد

ارتباط با ادبیات اندرزی در جشنواره گلستان خوانی

خبرگزاری فارس: سرگروه ادبیات فارسی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌ها در جشنواره گلستان‌خوانی با فرهنگ تعلیمی و ادبیات اندرزی ارتباط برقرار می‌کنند.

ارتباط با ادبیات اندرزی در جشنواره گلستان خوانی

سید محمدهادی حسینی امروز در حاشیه جشنواره گلستان‌خوانی دانش‌آموزان مقطع اول راهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ تعلیمی و ادبیات‌اندرزی، دومین دوره جشنواره گلستان‌خوانی را در شیراز برگزار می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف این جشنواره آشنایی خانواده‌ها و دانش‌آموزان با فرهنگ تعلیمی و ادبیات اندرزی بوده و به شهادت شاعران و نویسندگان بزرگ، گلستان سعدی پیشرو در ادبیات اخلاقی، اندرزی و تعلیمی است.

سرگروه ادبیات فارسی آموزش و پرورش استان فارس افزود: در این جشنواره دانش‌آموزان با حفظ حکایت‌های گلستان سعدی باید آن‌ها را به شیوه نمایشی اجرا کنند.

وی ادامه گفت: روخوانی و روان‌خوانی گلستان سعدی نیز بخشی از مسابقه است و دانش‌آموزان در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و نهایی به رقابت می‌پردازند.

حسینی اضافه کرد: در مرحله نهایی این جشنواره که امروز برگزار می‌شود دانش‌آموزان در دو گروه دختر و پسر به رقابت می‌پردازند که 40 نفر دختر و 35 نفر پسر هستند.

به گزارش فارس، نخستین دوره جشنواره گلستان‌خوانی در اردیبهشت ماه سال 90 در شهرستان اقلید برگزار شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول