اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

98 درصد از تملکات پروژه بلوار پیامبر اعظم به پایان رسید

خبرگزاری فارس: شهردار قم با بیان اینکه بلوار پیامبر اعظم به زودی به روی مردم گشوده خواهد شد گفت: 98 درصد از تملکات پروژه بلوار پیامبر اعظم به پایان رسیده است.

98 درصد از تملکات پروژه بلوار پیامبر اعظم به پایان رسید

محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به طرح‌های عمرانی و در دست اجرا توسط شهرداری قم اشاره کرد و بیان داشت: طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که توسط شهرداری قم در حال اجراست.

وی افزود: پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص)‌ به عنوان نماد معماری ایرانی و آیینی محسوب می‌شود که جنبه ملی و فراملی دارد.

شهردار قم با اشاره به پیشرفت‌های مطلوب پروژه پیامبر اعظم (ص) بیان کرد: این مجموعه با تلاش شبانه‌روزی عاملین پروژه در حال اجرایی شدن است که تاکنون 98 درصد از تملکات آن انجام شده است.

وی از به کارگیری آخرین دستاوردهای عرصه راه و معماری در طول مسیر هفت کیلومتری این بلوار خبر داد و تصریح کرد: مصالح به کار رفته در این طرح از بهترین مصالح با عمر و ماندگاری بالا محسوب می‌شود.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود پروژه تقاطع غیر هم‌ سطح 72 تن را از دیگر پروژه‌های مهمی که در شهر قم اجرایی می‌شود عنوان و بیان کرد: اجرای این طرح به اداره کل راه و شهرسازی استان قم محول شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان تیر ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

دلبری زیرگذر یادگار امام، پل روگذر میثم، تملک و بازگشایی خیابان کارگر، پل روگذر عمار یاسر به خیابان 15 خرداد، امتداد بلوار عمار یاسر به جاده قم - گرمسار و احداث پل روگذر پایانه‌های قم به بزرگراه قم - تهران را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که کار مطالعاتی آنها به پایان رسیده و بعد از کلنگ‌زنی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی به اجرایی شدن طرح‌های مونوریل و مترو در قم اشاره کرد و افزود: با حمایت‌های دولت، فاز نخست مونوریل از پارک‌سوار شمالی تا مصلی به طول شش کیلومتر تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

دلبری مونوریل را فرصتی برای توسعه حمل و نقل شهری قم دانست و بیان کرد: فاز دوم این طرح نیز از مصلی آغاز شده و تا پردیسان به طول 12 کیلومتر ادامه خواهد داشت.

وی از پیشرفت مترو با تلاش و پیگیری شبانه‌روزی مسئولین خبر داد و گفت: 350 متر تونل این پروژه حفاری شده است که در آینده‌ای نزدیک، کار حفاری تونل از سمت قلعه کامکار با دستگاه‌های حفار آغاز خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه پیشرفت پروژه مترو نتیجه تلاش مسئولین و کار شبانه‌روزی کارگران و مهندسان در اجرای این پروژه است بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه نوبت در حال انجام است که بر اساس نظرات کارشناسان پیشرفت حفر مترو در قم از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول