اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در همدان:

تمام دستگاه‌های کشور باید توسط روحانیون اصلاح شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در همدان با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: تمام دستگاه‌های کشور، تشکیلات قضایی و دانشگاه‌ها باید توسط روحانیون اصلاح شود.

تمام دستگاه‌های کشور باید توسط روحانیون اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن تأکید بر لزوم رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی و گرامیداشت روز ارتش اظهار کرد: نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران هر دو یک نیروی الهی هستند، آنچنان که امام فرمودند ارتش کلمه طیبه است و اگر سپاه نبود انقلاب نیز به سرانجام نمی‌رسید.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب در خصومت با جمهوری اسلامی ایران هرگز کوتاه نمی‌آیند لذا اقتدار ملی امروز کشور به عنوان عامل بازدارنده توطئه‌های اهریمنان را خنثی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در همدان گفت: دین اسلام و مذهب تشیع به لحاظ جامع بودن قوانین سیاسی، قضایی، تربیتی و اخلاقی در مقایسه با قوانینی که در اروپا و آمریکا وضع می‌شود همسو با فطرت الهی انسان بوده و در نهایت به زیبایی و کارآمدی تبیین شده است.

وی ادامه داد: اهل‌بیت (ع) که مأموریت پیاده‌سازی ابعاد مختلف دین را برای بشریت عهده‌دار هستند علاوه بر بهره‌مندی از تمام زیبایی‌های دین، تجسم عینی و عملی آیات وحی و مبانی الهی دین مبین اسلام نیز قلمداد می‌شوند.

محمدی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و لزوم به کارگیری شیوه‌های تربیتی ایشان تأکید کرد:‌ دخت بزرگوار پیامبر اسلام برای همه اهل‌بیت (ع) الگو و سرمشق است چرا که تمام صفاتی که همه انبیا و فرشتگان مقرب الهی دارند در وجود فاطمه زهرا (س) متمرکز شده است.

وی یکی از خصلت‌های اخلاقی دخت مکرم پیامبر را تحمل سختی‌های زندگی با رضایت کامل ذکر کرد و افزود: یکی از مشکلات جوامع بشری امروز به خصوص در خانواده‌ها افزایش آمار طلاق به دلیل ظرفیت پایین افراد در پذیرش مشکلات و سختی‌های زندگی است و دلیل اصلی آن نیز الگو قرار نگرفتن اهل‌بیت (ع) برای آحاد مردم است.

خطیب جمعه همدان در ادامه با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خانواده‌هایی که به لحاظ مالی متمکن و دارای اصالتی ریشه‌دار هستند باید فرزندان خود را در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.

وی تأکید کرد: تمام دستگاه‌های کشور، تشکیلات قضایی و دانشگاه‌ها باید توسط روحانیون اصلاح شود.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار و عمیق روحانیون تشیع از جمله مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز دنیا در برابر رهبر معظم انقلاب به زانو درآمده است چرا که تنها دین نجات‌بخش بشریت با رهبری عالم شیعی در حال صدور به سراسر جهان است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول