اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

سرمایه‌گذاری‌ها در فارس به سمت تجارت و پیله‌وری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد سرمایه‌گذاری‌ها به سمت صنعت و کشاورزی سوق داده شود، گفت: تجارت و پیله‌وری توسط دشمن در این استان، تشویق می‌شود.

سرمایه‌گذاری‌ها در فارس به سمت تجارت و پیله‌وری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز شیراز، امنیت سرمایه و کار را از الزامات تولید ملی دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری که تولید ملی را هدف‌گذاری کرده باید احساس کند که نظام از سرمایه او دفاع و حمایت می‌کند.

وی افزود: سرمایه‌گذار و نیروی کار باید در فضای تعامل و بدور از جنجال، احساس امنیت کنند و این باور را داشته باشد که کسی حقوق آنان را ضایع نمی‌کند تا در نتیجه آن تولید ملی مناسبی را داشته باشیم.

امام جمعه شیراز گفت: از مدیریت ارشد این استان، نیروی انتظامی و قوه قضائیه تقاضا دارم نسبت به سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و کشاورزی حساسیت بیشتری نشان دهند تا در این استان، سرمایه‌ها به سمت و سوی تجارت و دلالی و پیله‌وری کشانده نشود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دشمن در این استان، به ویژه شهر شیراز تجارت و پیله‌وری را با شگردهای مختلف تشویق می‌کند تا اهداف شوم خود را دنبال کند، تصریح کرد: برخی می‌خواهند سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و کشاورزی دچار ضرر و زیان شوند و تولید ملی را تضعیف کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت دوم اردیبهشت، روز سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) کمتر از سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1385 دستور تاسیس سپاه را دادند تا از آرمان‌های انقلاب، دفاع و پاسداری کند.

ایمانی ادامه داد: سپاه فقط یک نیروی نظامی نیست و پاسداری از انقلاب در حوزه‌های گوناگون را بر عهده دارد.

وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی به سمت اهداف خود با شتاب در حرکت است، ابراز داشت: طبیعی است که سپاه پاسداران باید در این حرکت، همگام با انقلاب باشد و در درون پیش‌روی داشته باشد.

خطیب جمعه شیراز عنوان کرد: سپاه پاسداران باید هم از لحاظ تکنیکی و هم در بعد معنوی خود را بسازد و همان‌گونه که تاکنون این‌گونه بوده، برای جلو بردن انقلاب پیش‌برنده باشد.

ایمانی با اشاره به روز جهانی زمین پاک گفت: خداوند زمین پاک را آفرید تا انسان از آن بهره ببرد، آن را آباد کند و زندگی توام با آرامشی را برای خود بسازد.

وی ادامه داد: قدرت‌های صنعتی در چند قرن اخیر، زمین و طبیعت را به بازی گرفته و سلامت انسان‌ها را در معرض خطر قرار داده‌اند و بیماری‌های مختلفی را موجب شده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اسلام برای زمین و طهارت آن ارزش بسیاری را قائل شده، اضافه کرد: اسلام زمین را سجده‌گاه مومن و پاک و پاک کننده می‌داند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: آلوده کردن زمین در برخی مواقع، ممنوع، گاهی مکروه و در مواردی نیز حرام اعلام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه سم‌پاشی‌ها، مواد شوینده و زباله‌ها آب و خاک و زمین را آلوده کرده، خاطرنشان کرد: انسان‌های آزاده جهان باید مستکبران را از جنگ با زمین باز دارند.

خطیب جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان داشت: برای نظام جمهوری اسلامی افتخار بزرگی به شمار می‌رود که ایام فاطمیه شکل و شمایل دیگری را نسبت به گذشته پیدا کرده است.

ایمانی همچنین با تشکر از روحانیان و مردم شریف شیراز که در حمایت از سخنان وی در خطبه‌های جمعه گذشته در مورد امر به معروف و نهی از منکر، اقدام به تهیه طومار خطاب به مسئولان کرده‌اند، تصریح کرد: دشمن نمی‌خواهد این شهر الزامات سومین حرم اهل‌بیت (ع) را داشته باشد، از این رو تلاش می‌کند تا با ترویج بی‌بند و باری و لجام‌گسیختگی و گناه، نهاده‌هایی را که نتیجه آن‌ها منکر است، تقویت و حمایت کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فضای حرم‌های مطهر که نماد عفت، پاکی و عظمت این شهر هستند را از کم‌عفتی، کم‌حیایی و بدحجابی زدود، تصریح کرد: باید اطراف و حوالی این حرم‌های مطهر را از مظاهر گناه و آلودگی پاک کرد.

امام جمعه شیراز همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز با بیان اینکه شاخص محبت به خدای متعال، تبعیت از رسول خدا (ص) است، گفت: با میزان تبعیت از پیامبر می‌توان انسان‌ها را از نظر درجه خلوص آزمایش کرد.

این مسئول متذکر شد: حرکت در مسیر پیامبر، انسان را از خطا و اشتباه باز می‌دارد و بصیرت می‌بخشد و همچنین به مقصد نهایی که همان خلوص است، می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان ویژ‌گی‌های مومنان گفت: مومن با دشمن خدا مرتبط نیست، در برابر برادران دینی خود نرم و در مقابل دشمنان خدا محکم ایستاده و احساس ضعف نمی‌کند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول