اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی:

مسیر سرمایه‌گذاری باید آسان شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: برای تولید کار و سرمایه ایرانی باید مسیر سرمایه‌گذاری آسان شود.

مسیر سرمایه‌گذاری باید آسان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی شامگاه دوشنبه در جلسه کمیسیون کارگری اظهار داشت: برای تولید ملی باید ریسک سرمایه‌گذاری پایین بیاید و بیم از بین رفتن سرمایه‌گذاری از بین برود از طرفی با اتخاذ سیاست‌های لازم، امنیت کافی برای بازگشت سرمایه‌ها برقرار شود.

وی افزود: افراد برای اینکه بتوانند وارد بازار کار و سرمایه شوند نه تنها باید مانعی در ساز و کار اداری وجود نداشته نباشد بلکه باید تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی نیز اندیشیده شود.

فتح‌الهی یکی از افتخارات مدیریت کنونی استان را امنیت واقعی برشمرد و گفت: بر اساس پیام نوروزی مقام معظم رهبری، رویکرد ایشان در موضوعات اقتصادی جدی و حیاتی است و تا زمانی که سرمایه‌گذاری مقبول نیفتد نمی‌توان برای اشتغال‌زایی جوانان برنامه‌ریزی کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه کمیسیون کارگری یکی از کمیسیون‌های تخصصی استانداری است، افزود: مصوبات این کمیسیون در جلسه شورای تامین استان قابل طرح و پیگیری است.

وی تن سالم و فرصت خدمتگزاری را از نعمات بزرگ الهی عنوان کرد و ادامه داد: درباره موضوعات مختلف باید از نگاه دیگران به مسائل نگریست تا معایب و محاسن دقیق‌تر بررسی شود لذا در کمیسیون کارگری هم باید از نگاه کارفرما و کارگر و به صورت دو طرفه به موضوعات نگریست.

فتح‌الهی در ادامه با تاکید بر اینکه باید با نگاه حاکمیتی در موضوعات مختلف تصمیم گرفت، اظهار داشت: در نظر گرفتن پایین‌ترین طبقات جامعه می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان موثر و راهگشا باشد.

معاون سیاسی استاندار به محتوای پیام‌های نوروزی مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در پیام‌های نوروزی رویکرد کلی برای یکسال ترسیم می‌شود و در این میان سازمان‌هایی که مخاطب اصلی پیام هستند مسئولیت بیشتری دارند و باید به دور از شعارگرایی در صحنه عمل به صورت جدی وارد شوند.

وی گفت: البته نهادهایی که مخاطب مستقیم پیام‌های نوروزی نیستند باید به زمینه‌های اجتماعی و تحقق آن کمک کنند برای نمونه امسال که به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مطرح شده است دستگاه‌هایی مثل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی باید فرهنگ عمومی را برای تحقق شعار فراهم کنند.

فتح‌الهی تصریح کرد: در چند سال گذشته جهت‌گیری پیام‌های نوروزی ماهیت اقتصادی دارد که این ضرورت پرداخت به اقتصاد و سرمایه را می‌رساند و معیشت مردم در گرو توسعه و پیشرفت اقتصادی است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با مرور شرایط سیاسی و اقتصادی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی در کشورمان اضافه کرد: اقتصاد متمرکز دولتی در اوایل انقلاب در شرایط جنگ مردم را به زندگی کوپنی عادت داد البته رسوبات این روحیه هنوز در جامعه باقی است.

وی اقتصاد باز دوران سازندگی را که در قالب خصوصی‌سازی و اهمیت سرمایه‌گذاری در آن دوره تبلیغ می‌شد به دلیل اجرای ناقص و عدم کنترل‌های لازم سبب پدید آمدن اختلاف طبقاتی و شکاف شدید بین فقیر و غنی در جامعه دانست.

فتح‌الهی تاکید کرد: البته بعدها برخی از مدیران دولتی بخش خصوصی را حیات خلوت خود و بستگان خویش قرار دادند و همین سیاست در دولت اصلاحات نیز دامن زده شد به طوری که برخورداری در حوزه‌های اقتصادی به نفع جریانات سیاسی خاص رقم خورد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی به شعارهای انقلابی دولت فعلی اشاره و تصریح کرد: بازگشت به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و احیای ارزش‌های دینی توسط دولت نهم و دهم باعث شد برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت با توجه به منافع قشر آسیب‌پذیر جامعه انجام شود، این دولت معتقد است باید نخست حداقل زندگی و معیشت مردم مستضعف تامین شود و به نقطه تعادل برسد؛ سپس برای توسعه و آبادانی حتی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی اندیشید.

به گفته فتح‌الهی رویکردهای متفاوت دولت‌های پس از انقلاب در زندگی روزمره مردم بی‌تاثیر نبوده است و باید رویه‌ای واحد در حوزه اقتصاد از سوی دولتمردان اتخاذ شود و با تغییر دولت‌ها خط‌مشی سیاسی و اقتصادی کلی نظام دچار تزلزل نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اجرای پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی ادامه داد: رویکرد رهبری در موضوعات اقتصادی جدی و حیاتی است و تا زمانی که سرمایه‌گذاری مقبول نیفتد نمی‌توان برای اشتغال‌زایی جوانان برنامه‌ریزی کرد. باید با واقعیت‌ها مواجه شد و با آمارهای غیرواقعی جامعه را دچار سردرگمی نکرد.

معاون استاندار گفت: آذربایجان‌غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و توسعه کشاورزی وارد اقتصاد مدرن نشده است و باید شرایطی فراهم شود تا با گسترش صنایع تکمیلی و تبدیلی در استان به قطب صادراتی کشور تبدیل شویم.

فتح‌الهی در ادامه با بیان اینکه هر گاه سرمایه راه منطقی خود را بپیماید اشتغال‌زایی روی می‌دهد، افزود: نخستین شرط تحقق کار و سرمایه، امنیت است و یکی از افتخارات مدیریت کنونی استان این است که امنیت واقعی در آذربایجان‌غربی حکم‌فرماست.

معاون سیاسی استاندار همچنین رشد سرمایه‌گذاری را نشانه امنیت در استان دانست و گفت: گسترش کارهای فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و مسابقات ملی و خارجی در آذربایجان‌غربی را مدیون امنیت ایجاد شده در استان است و باید از این فرصت بسیار خوب برای کار و سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول