اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مقاومت ملت دشمنان را سر جای خود نشاند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ملت ایران بار دیگر با مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان موفق شد آنها را سر جای خود نشانده و وادار به پذیرش ایران هسته‎ای کند که این پیروزی بزرگی است.

مقاومت ملت دشمنان را سر جای خود نشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‎های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به توصیه خداوند در آیه 10 سوره حجرات به مومنان برای اخوت، اصلاح میان اخوان و تقوی، دنیا را در برابر نظر مؤمنان بسیار کوچک و ناچیز بیان و اظهار داشت: برادران دینی و ایمانی بایستی نسبت به ناچیز بودن دنیا ایمان داشته باشند.

وی افزود: داشتن ایمان می‏‎آموزد که انسان‎ها برای جهان دیگری آفریده شده‎اند.

نکونام تصریح کرد: مؤمنان هم به برکت وجود ایمان دنیا را کوچک دیده و می‎دانند که باید برای زندگی اخروی آماده باشند.

امام جمعه شهرکرد در خطبه دوم نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به شنبه دوم اردیبشهت 1358، سالروز دستور امام خمینی (ره) به منظور تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکنون سپاه نهادی مقتدر، مصونیت‌بخش به نظام، تداوم‌بخش آرمان‏های امام راحل و شهدا، حافظ ارزش‏های دینی و دارای افتخار برای کشور در تمامی عرصه‎های ملی و بین‌المللی است.

وی به تشکیل مطلوب و درخشان بسیج مردمی و ساماندهی مناسب آن از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز میلیون‏ها انسان شیفته، عاشق، مؤمن و متعهد به برکت تلاش‎های سپاه در بسیج ساماندهی شده‌اند.

نکونام بیشترین نقش در دوران دفاع مقدس را مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: این نهاد انقلابی از ابتدای تأسیس تاکنون همواره مأموریت‎های درخشانی انجام داده، در تمامی عرصه‌ها مقتدرانه مقابل دشمنان ایستاده، توطئه‎های گوناگون دشمنان نظام را خنثی و همیشه افتخارآفرینی کرده است.

وی در ادامه به سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در دوم اردیبهشت 1358 اشاره و تأکید کرد: علاوه بر نقش‌آفرینی‎ها، کار و تحول فراوان در این زمینه صورت گرفته اما متأسفانه هنوز انقلاب فرهنگی نتوانسته در شأن نظام جمهوری اسلامی کار کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تلاش دشمنان در این راستا را مؤثر دانست و گفت: انجام اقدامات بیشتر در این زمینه برای رسیدن به نتایجی مطلوب‎تر ضرورت دارد.

وی همچنین به سوم اردیبهشت، روز ملی کارآفرینی و آغاز هفته مشاغل اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‎ترین هدف‎های جمهوری اسلامی ایران ایجاد رفاه و آسایش برای مردم بوده که لازمه آن رونق اشتغال و کارآفرینی است.

نکونام در ادامه نتایج برگزاری اجلاس ترکیه و سایر نشست‎های مربوط به فعالیت‎های هسته‌ای جمهوری اسلامی را مثبت و مطلوب برشمرد و افزود: مقاومت ملت ایران در عرصه‌های مختلف علیه دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه غربی‎ها همواره سبب بالندگی کشور بوده که پیروزی در این دوران هم افتخار دیگری از این مقاومت است.

وی فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران در زمینه انرژی هسته‌‌ای را حق مسلم کشور بیان و خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان به دور از هرگونه توجه به تهدیدات دشمنان از این امتحان هم پیروز و سربلند بیرون آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: غربی‎ها تاکنون حتی جرأت پذیرش فعالیت‎های صلح‌آمیز هسته ایران را نداشتند.

وی تأکید کرد: اکنون برای دنیا ثابت شده که برای ملت مقاوم اعلام یا عدم اعلام نظر غربی‎ها در این زمینه اهمیتی نداشته و به راحتی و مانند همیشه توانستند بار دیگر دشمنان را سر جای خودشان بنشانند و به همین علت آنان اعتراف به هسته‎ای بودن ایران کرده و این خود، پیروزی بزرگی برای این ملت شریف است.

نکونام افزود: این پیروزی بزرگ را ارج نهاده و از تمامی تلاش‎گران در این عرصه قدردانی می‎کنیم.

وی همچنین به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و تصریح کرد: بایستی ارتباط علمی، معرفتی و عملی با این بانوی بزرگوار تقویت و گسترش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) با مظلومیتش، مخفی بودن قبرش، خطبه‌ها و سخنرانی‌هایش ثابت شده است.

وی خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) را یکی از کامل‎ترین خطبه‏های تاریخ اعلام و خاطرنشان کرد: بعد از گذشت هزار و 400 سال از این خطبه هنوز تنها برخی از زوایای آن برای بشریت مشخص شده و برای مشخص شدن کامل زوایای خطبه یاد شده قرن‎ها زمان نیاز است.

نکونام افزود: در خطبه فدکیه دریایی از معارف و ضرورت توجه مردم به یاری دین، مبارزه با ظلم، پویا بودن و تلاش برای جلوگیری از تسلط دشمن بر معارف دینی و الهی وجود دارد.

وی زنان دنیای امروز را بسیار متفاوت و دارای فاصله فراوان با حضرت فاطمه زهرا (س) بیان و تأکید کرد: در دنیای کنونی به زن فقط به عنوان کالایی برای مصارف دنیایی و جنسی نگاه می‏شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: برخی بانوان هم غافلند و خودشان توجه نمی‎کنند که کمالشان در چیست.

وی فراگیری راه زندگی و الگوگیری زنان از حضرت فاطمه زهرا (س) را سبب رسیدن به کمال بیان و تصریح کرد: این بانوی گرامی به عنوان بزرگ یاور پیامبر اکرم (ص)، به خاطر خوار بودن و حقیر بودن عده‌ای از دشمنان شهیده شدند.

نکونام افزود: ایشان تاب تحمل ماندن در این دنیا را نداشتند و فقط به خاطر ظلم و ستم دشمنان شهیده شدند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول