اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه پیگیری شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: طرح‌های تدوین شده برای احیای دریاچه ارومیه با پشتکار بیشتری دنبال شود.

طرح‌های احیای دریاچه ارومیه پیگیری شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به دلیل بحرانی‌شدن وضعیت دریاچه ارومیه در طول چند سال اخیر 27 طرح مختلف در زمینه‌های متعدد توسط  کارشناسان تدوین شد که باید اجرایی‌شدن این پروژه‌ها با جدیت بیشتری توسط مسئولان و وکلای مردم پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بارورسازی ابرها، توسعه آبیاری قطره‌ای در اراضی کشاورزی مجاور دریاچه، انتقال آب از رودخانه مرزی سردشت و رودخانه ارس و .... از جمله راه‌کارهایی محسوب می‌شوند که به تصویب مسئولان رسیده است.

این مسئول به شکل‌گیری عزم ملی برای اجرای بهتر این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: برای اینکه طرح‌های مصوب در مدت زمان مناسبی به مرحله اجرا برسد و ثمرات آن بر این زیست‌ بوم طبیعی مشاهده گردد باید اقشار مختلف جامعه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در این زمینه بسیج شوند و به دلیل اهمیت موضوع همه توان خود را به کار بگیرند.

وی با اظهار به اینکه پروژه‌های احیای این دریاچه بسیار عظیم هستند خاطرنشان کرد: نتیجه دادن این پروژه‌ها در بستر زمان امکان‌پذیر است ولی با این وجود اجرای آن‌ها با جدیت مضاعف دنبال می‌شود و همت جمعی برای جلوگیری از خشک شدن آن در کشور ایجاد شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار به اینکه در بودجه 91 باید بیشتر نسبت به این مسئله تاکید شود، اظهار داشت: ضمن اینکه تخصیص دادن منابع مالی مورد نیاز در اجرای این پروژه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است توفیق‌های حاصل شده در اجرای پروژه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان به میزان پیشرفت فیزیکی و نتایج این پروژه‌ها واقف شوند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول