اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی استاد خوشنویس اهری صورت می‌گیرد

اهدای نسخه اصلی قرآن 3 زبانه به موزه آستان قدس رضوی

خبرگزاری فارس: یک استاد خوشنویسی اهری که برای نخستین بار در جهان اسلام نفیس‌ترین قرآن سه زبانه را کتابت کرده است گفت: نسخ اصلی قرآن سه زبانه کتابت شده خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا می‌کنم.

اهدای نسخه اصلی قرآن 3 زبانه به موزه آستان قدس رضوی

حسن عزتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهر، اظهار کرد: آرزویم این است که بعد از چاپ این اثر نفیس و ماندگار نسخه اصلی آن را به موزه حضرت ثامن‌الحجج، امام رضا(ع) تحویل داده و نسخه دوم این اثر را به موزه ادب و عرفان زادگاهم شیخ شهاب‌الدین اهری تحویل دهم که به‌عنوان اثر جاودانی برای آیندگان به یادگار بماند.

وی که از اساتید نخبه و برجسته خوشنویسی منطقه ارسباران است، در خصوص کتابت نخستین قرآن سه زبانه گفت: این قرآن نفیس برای نخستین بار در جهان اسلام با تبدیل از خط نسخ و ثلث به شکسته به رشته تحریر درآمده و کتابت شده است.

عزتی، در خصوص علت کتابت قرآن به خط شکسته اظهار کرد: خط شکسته یک خط پر رمز و راز در نوع خود و یکی از خطوط زیباست که تاکنون قرآن کریم به این خط نوشته نشده و علت اصلی کتابت این قرآن به خط نستعلیق برگرفته از قرآن کریم منتسب به حضرت علی(ع) است.

این استاد خوشنویس اهری در ادامه به دیگر تمایز این قرآن نسبت به سایر قرآن‌های چاپ شده اشاره کرد و افزود: در لابلای قرآن کتابت شده، از رنگ‌های ویژه و در اعراب‌گذاری آن از رنگ شیمیایی استفاده شده که جذابیت و معنویت خاص به آن بخشیده است.

وی گفت: تعداد صفحات این قرآن 520 برگ نوشته عربی و 520 برگ نوشته لاتین و فارسی به صورت روبه‌رو تحریر شده که طرح صفحات آن به صورت بیاضی است که از قرآن منتسب به حضرت علی(ع) الهام گرفته شده است.

این استاد اهری افزود: این قرآن به صورت تمام رنگی، کلاسه تذهیب در اندازه 40*30 که تذهیب آن از سوی اساتید برجسته کشور طراحی شده چاپ خواهد شد که به صورت چاپ تمام رنگی و جلد کالینگور است.

وی، با گلایه از مسئولان فرهنگی ذی‌ربط گفت: با وجود دوندگی‌ها چند ساله و متعدد در خصوص چاپ این قرآن نفیس، از سوی دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای قرآنی تاکنون حمایتی در زمینه چاپ این اثر صورت نگرفته و هرجا مراجعه کرده‌ایم، گفته‌اند در این ردیف اعتبار نداریم.

عزتی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود این همه کم‌لطفی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، در این راه هیچ‌وقت خسته نشده و با عنایت حق تعالی و توجه علاقه‌مندان به مسائل معنوی و قرآنی، فرد خیری اعلام آمادگی کرده که هزینه چاپ این اثر ماندگار را که هزینه چاپ رنگی آن بالغ بر 300 میلیون تومان است تقبل کند و علاوه بر چاپ معمولی تعداد یکصد جلد با جلد نفیس چرمی و تعداد 14 جلد نیز به نیت 14 معصوم با آب طلا چاپ شود.

استاد حسن عزتی، نماینده هنرهای تجسمی کشور در منطقه ارسباران بوده که بیش از 30 سال است که در این رشته فعالیت می‌‌کند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول