اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی تاکید کرد

احیا و توسعه امامزاده‌ها و مدفن مفاخر آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی،احیا و توسعه امامزاده‌ها و مدفن مفاخر آذربایجان‌شرقی را اولویت اداره اوقاف و امور خیریه استان ارزیابی کرد.

احیا و توسعه امامزاده‌ها و مدفن مفاخر آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی که ظهر امروز در همایش هیئت امنا و ائمه جماعات مساجد شهرستان بناب سخن می‌گفت،از وقف به‌عنوان سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی نام برد و اظهار داشت: وقف نشانه تکریم یک انسان است.
وی با با بیان اینکه در طول تاریخ این سنت دیرپای نبوی به فراموشی سپرده شده است، افزود: قبل از انقلاب وقف مورد کم‌لطفی بسیاری قرار گرفته که در نهایت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور فتوای تاریخی امام راحل(ره) موقوفات در کشور جان تازه‌ای به خود گرفت.
به گفته حسینی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به دلیل درگیری کشور با مسائل جنگ، موضوع وقف با مشکل روبه‌رو بوده ولی با حضور وزیر فعلی اطلاعات در سازمان اوقاف همچنین ادامه برنامه‌های ایشان خیزش بزرگی در خصوص موقوفات اتفاق افتاد و اکنون شاهد احیای موقوفات در کشور هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، حفظ و حراست از بقا متبرکه را از وظایف اصلی اداره کل اوقاف ذکر کرد و اذعان داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند،امامزاده‌ها باید به یک پایگاه معنوی تبدیل شوند، در این رابطه گام‌های لازم در خصوص مرمت و توسعه 314 امامزاده در سطح استان توسط این اداره کل برداشته شده تا امامزاده‌ها را در خور شأن و منزلت آنها و نیز برازنده مردم ولایت‌مدار آذربایجان‌شرقی تجهیز کنیم.
وی همچنین اعلام کرد: در کنار توسعه امامزاده‌ها، مفاخری که در استان مدفون هستند، آنها را نیز احیا خواهیم کرد.
حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنای مساجد، سلام گرم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را به آنها ابلاغ کرد و گفت: گام‌های مؤثری در استان و در راستای آبادانی مساجد برداشته شده است.
وی همچنین تصریح کرد: دشمنان نظام همیشه از پر بودن مساجد ما ترس و واهمه داشته‌اند و در صورت هرگونه تهدید از سوی دشمنان، قطعاً با حضور پرشور جوانان عاشورای دیگری تکرار خواهد شد و صلح امام حسن(ع) تکرار نخواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود از زحمات و تلاش‌های ریاست اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب به خاطر خدمات شایسته وی تقدیر و تشکر به عمل آورد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول