اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدختر:

جایگاه معلم در جامعه باید تقویت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: اساس تحول در آموزش و پرورش معلم است و معلمان رسالت ترویج ارزش‌های دینی را برعهده دارند، بنابراین جایگاه این قشر فرهیخته و آگاه در جامعه باید تقویت شود.

جایگاه معلم در جامعه باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پلدختر، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه همه‌جانبه کشور دانست و گفت: کار معلمان نجات‌بخش جامعه است.

امام جمعه پلدختر گفت: در تعالیم اسلامی تعلیم و تعلّم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و خداوند بعد از رسالت پیامبر نعمت علم و دانش را به عنوان بهترین خدمت به بشریت معرفی کرده است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رونمایی شده یکی از اولویت‌های اساسی ما باید بر تولید فکر و اندیشه باشد و برای داشتن آموزش و پرورش پویا باید برنامه‌های منسجم فراگیر برای این نهاد تربیت‌کننده مدیران و آینده‌سازان جامعه داشته باشیم.

لروند موفقیت‌های کشور را مرهون خدمات معلمان دانست و گفت: معلمان در تعلیم و تربیت اسلامی سرنوشت‌ساز هستند و حیات جامعه، ادامه راه توسعه و پیشرفت کشور به دست معلم است.

وی گفت: احترام به علم و معلم همواره لازم است، همان‌طور که تعلیم و تعلم دارای قداست خاصی است، احترام به معلم نیز تعبدی است.

امام جمعه پلدختر پیروی از راه شهید مطهری را افتخار معلمان دانست و با اشاره به اینکه شهید مطهری خدمات فراوانی را در عرصه علم و دانش به جامعه اسلامی ارائه کرده، گفت: جایگاه این عالم روحانی در ساختارهای فکری و آموزشی والا است و  آثار شهید مطهری هنوز بعد از گذشت سه دهه از شهادت وی مورد توجه اقشار مختلفی از جوامع اسلامی است.

وی افزود: آثار ارزشمند این فیلسوف در عرصه تفکر دینی کاربردی است و به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است.

امام جمعه پلدختر یادآورشد: اکثر کتاب‌های شهید مطهری امروز در دانشگاه‌های دنیا مورد توجه بوده و ایده‌ها و دیدگاه‌های ایشان مورد بحث است.

لروند تصریح کرد: شهید مطهری باید الگوی معلمان قرار بگیرد و معلمان باید روش و منش شهید مطهری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی گفت: جایگاه معلم چنان رفیع است، که در دین مبین اسلام آن را هم‌سنگ جایگاه پیامبران الهی دانسته‌اند و امام بزرگوارمان نیز در فرمایش گهربار خود فرمودند، که شغل معلمی شغل انبیاست و پیغمبر اکرم معلم همه بشر است.

امام جمعه پلدختر تأکید کرد: روشنگری و آثار این شهید والامقام در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، زیرا مطهری نماد عینی تربیت‌شونده و تربیت‌کننده انسان در مکتب اسلام است.

وی افزود: تمام توجه شهید مطهری در همه لحظات به سوی خدا بود و ایشان هیچ ‌گاه از یاد خداوند متعال غافل نمی‌شد.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول