اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سنجش مهارت آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آغاز ثبت نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت سال 91 در کشور خبر داد.

ثبت نام اینترنتی آزمون ادواری سنجش مهارت آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام نخستین آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه 30 فروردین آغاز شده و تا 24 روز جمعه هشتم اردیبهشت ادامه می‌یابد.

وی، زمان برگزاری آزمون مذکور را از طریق سیستم‌های الکترونیکی در پنجم خرداد امسال عنوان کرد و افزود: این آزمون در 73 حرفه استانی شامل 22 حرفه در خوشه خدمات، 41 حرفه در خوشه صنعت و 10 حرفه کشاورزی است که در 39 حرفه به صورت همسان و هماهنگ کشوری و 34 حرفه غیرمتمرکز استانی در بخش‌های صنعتی، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

این مسئول، اهداف برگزاری این آزمون‌ها را اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرایند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمات‌رسانی به مخاطبان ذکر کرد.

وی، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 19 مرکز انجام شده و نتایج این آزمون‌ها نیمه خرداد امسال از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و دیگر سامانه‌های اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود.

شمشادی، درباره شیوه اجرای آزمون بیان کرد: برای ثبت نام دفترچه واحدی طراحی شده که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت نام کنند.

به گفته وی، حد نصاب قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 و شرط قبول نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول