اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر دانش آموزان:

آموزش مهارت‌های زندگی جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: کارشناس پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر اداره بهزیستی گلستان گفت: برای پیشگیری از اعتیاد دانش‌آموزان به موادمخدر برگزاری آموزش‌های مهارت‌های زندگی را جدی بگیریم.

آموزش مهارت‌های زندگی جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حمید دهقان صبح امروز در همایش استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به موادمخدر در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: دوران راهنمایی و دبیرستان زمان شکل‌گیری شخصیتی فرزندان ما به شمار می‌رود و بیشترین الگوبرداری نوجوانان و جوانان از محیط بیرون و افرادی که با آنها سر و کار دارند مربوط به این دوران است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی در این مقطع سنی و تحصیلی با هدف جهت دادن دانش‌آموزان در یک مسیر سالم و عاری از معضل‌های اجتماعی نظیر اعتیاد به موادمخدر می‌تواند زمینه‌ساز پیشگیری از گرایش فرزندان ما به این ماده افیونی شود و ما را در داشتن یک جامعه پاک کمک کند.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر اداره بهزیستی گلستان با اشاره به سابقه 5 هزار ساله مصرف موادمخدر در ایران اذعان داشت: در گذشته نه چندان دور مصرف موادمخدر سنتی مورد توجه بوده است و از تریاک، حشیش و تنباکو و حتی الکل استفاده می‌شد در حالی که امروزه مصرف مواد صنعتی مثل شیشه، کراک، کوکائین و قرص‌های روانگردان در بین مصرف‌کنندگان رواج پیدا کرده است که طبق آمار منتشر شده دلیل اصلی بسیاری از بزهکاری‌ها مثل سرقت، درگیری و جنایت در سطح جامعه اعتیاد به موادمخدر است.

وی گفت: افراد زیادی هم به خاطر استعمال موادمخدر دست به عمل ناشایستی زده‌اند و در حال حاضر هم در زندان‌ها به سر می برند.

دهقان اضافه کرد: کشیدن سیگار و قلیان که امروزه در بین اقشار مختلف جامعه به وضوح دیده می‌شود به عنوان دروازه اصلی ورود افراد به اعتیاد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها و مسئولان باید برای کنترل کردن این معضل جدیت بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکلات بیشتری روبرو نشوند، ضمن اینکه رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نقش تعیین‌کننده‌ای در بهبود کیفی و کمی اطلاعات مردم از اعتیاد و عوارض ناشی از مصرف آن دارند.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد به موادمخدر اداره بهزیستی گلستان از دانش آموزان خواست از رفت و آمد با دوستان ناباب و آلوده به موادمخدر پرهیز کنند و با همکاری خانواده‌ها و مربیان خود سعی کنند افراد گرفتار در دام اعتیاد را نجات دهند.

دهقان به معلمان و مربیان تاکید کرد: همانگونه که با دانش‌آموزان مستعد و زرنگ و ممتاز خود در ارتباط هستند با دانش‌آموزان گوشه‌گیر و یا بعضا شلوغ هم ارتباط داشته باشند و نگذارند خواسته و ناخواسته درگیر اعتیاد به موادمخدر شوند و زندگی خود و خانواده خود را به چالش بکشند.

همایش دو روزه استانی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد صبح امروز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، کارشناسان حوزه اعتیاد و مواد مخدر، معلمان و مربیان، دانش آموزان و خانواده‌های آنها در سینما بهمن آزادشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول