اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بزرگداشت سعدی شیرازی صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه اسناد و آثار هنرمندان فارس

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بزرگداشت سعدی شیرازی شاعر شهیر جهانی، نمایشگاه اسناد و آثار هنرمندان استان فارس برپا شد.

برگزاری نمایشگاه اسناد و آثار هنرمندان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر صفی‌پور صبح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه اسناد و آثار تاریخی به همراه آثاری از هنرمندان استان فارس که به مناسبت هفته بزرگداشت سعدی، در مرکز اسناد رسمی و کتابخانه ملی فارس در شیراز افتتاح شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه امروز تلفیقی زیبا و به‌جا از تلاش‌های دیروز و امروز برای صیانت از جایگاه و هنر سعدی است.

مدیر بنیاد فارس‌شناسی اضافه کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده بخشی از تلاش پدران ما در زنده نگاه‌داشتن بزرگ‌مردی مانند سعدی و همچنین ارزشی است که نسل امروز برای بزرگان دیروز قائل می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه 80 اثر خوشنویسی، عکاسی و نقاشی مربوط به دوران‌های گذشته و امروز مرتبط با شیخ ‌اجل سعدی، نمایش داده می‌شود.

معاون پژوهشی سازمان مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران در ادامه با اشاره به برنامه‌های سالروز بزرگداشت سعدی تصریح کرد: سالروز بزرگداشت سعدی با دعوت از مسئولان عالی‌رتبه کشوری و بزرگان علم و ادب ایران و جهان، برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: با برنامه‌های مناسبی که امسال برای بزرگداشت سعدی پیش‌بینی شده، بعد از سال‌ها سعدی را در جایگاه واقعی‌ و در خور شان شیخ اجل، پاس می‌داریم.

صفی‌پور از برگزاری نشست علمی با حضور صاحب‌نظران خبر داد و گفت: در مراسم یاد‌روز سعدی دانشمندان و سعدی‌پژوهان بزرگ و صاحب‌نامی از کشورهای مختلف جهان و سراسر ایران حضور دارند و به این منظور صبح پنجشنبه، 31 اردیبهشت ماه، طی نشست علمی، صاحب‌نظران مقالاتی را در مورد سعدی عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: به یقین اگر به پاسداشت یک شخصیت بسنده کنیم نسل‌های بعد شاید هیچ‌گاه ما را نبخشند بنابراین باید در کنار بزرگداشت مردانی مانند سعدی و حافظ، دیگر شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی از قبیل قاآنی و اهلی که در حد و اندازه سعدی هستند را نیز باید گرامی بداریم.

به گزارش فارس، در نمایشگاه اسناد و آثار تاریخی که امروز در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز افتتاح شد، نامه‌ها، اسناد، مکاتبات شخصی و اداری، عکس‌ها، نقاشی و آثار خوشنویسی هنرمندان، نویسندگان، مسئولان گذشته ایران و فارس در کنار آثاری از هنرمندان معاصر به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه که تا هشتم اردیبهشت ماه امسال در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس دایر است، عکس‌هایی قدیمی از سعدیه و شیراز به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول