علی بهبهانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: اسناد مالکیتی که هماکنون در اختیار مردم قرار داشته و به اسناد دفترچهای و منگولهدار معروف است، دارای برخی از اشکالات بوده که اصلاح آن در دستور کار سازمان ثبت اسناد قرار دارد.
وی تصریح کرد: به عنوان نمونه این اسناد در طول زمان مورد آسیب قرار گرفته و همچنین سیستمهای صدور اسناد دفترچهای به صورت دستی و غیر رایانهای است.
این مسئول خاطرنشان کرد: به طور طبیعی مراحل کاری که به صورت غیر رایانهای انجام میشود، دارای اشکالاتی است که به همین دلیل سازمان ثبت اسناد طرح صدور و تعویض اسناد مالکیت تکبرگی را در دستور کار خود قرار داد.
بهبهانی تصریح کرد: این طرح از ابتدای سال 89 در سراسر کشور اجرا شد که مدیریت ثبت اسناد از همان زمان در استان البرز و به ویژه مرکز استان به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح شد.
* محاسن اسناد مالکیت تکبرگی
وی در بخش دیگری از سخنان خود به محاسن این اسناد اشاره کرد و گفت: سندهای تکبرگی فوق به صورت رایانهای صادر شده و در هر زمان و هر نقطهای از کشور صحت آن قابل پیگیری است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مراحل صدور اسناد مالکیت تکبرگی بسیار کمتر از اسناد دفترچهای و منگولهدار است و این مراحل با اطمینان و ضریب خطای بسیار پایینی انجام میشود.
به گفته بهبهانی امکان صدور المثنی برای اسناد مالکیت تک برگی نیز وجود دارد.
* صدور بیش از 50 هزار سند مالکیت تکبرگی در استان البرز
بهبهانی در پاسخ به این پرسش که اجرای این طرح در استان البرز در چه مرحلهای قرار دارد، اظهار داشت: تاکنون بیش از 50 هزار سند مالکیت تکبرگی در استان صادر و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
وی در پایان تأکید کرد: تلاش ما این است که به مرور زمان و در فاصله زمانی معین و براساس برنامهریزی صورت گرفته، تمام اسناد املاک استان البرز به صورت رایانهای و تکبرگی در اختیار مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/و10/ط4000